V Česku zatím norma čeká na schválení v dolní sněmovně, podle zákonodárců by mohla být přijata nejdříve v lednu.
Členské státy mohou takzvaný product placement povolit ve filmech, seriálech, sportovních a zábavních programech "lehčího žánru", nesmí to však být na úkor tvůrčí nezávislosti autorů. Na začátku a na konci programu musí být také jasné upozornění na umístění výrobku.
V dětských pořadech, dokumentech a ve zpravodajství se product placement vůbec nesmí objevit.
Reklama podle nové směrnice, která upravuje starou směrnici známou jako Televize bez hranic, nemá přesáhnout 12 minut z každé hodiny. To se netýká teleshoppingových pořadů, nicméně upoutávek na ně ano.
Zpravodajské pořady, celovečerní filmy i filmy určené pouze pro televizní programy mohou být přerušovány reklamními či jinými pauzami nejvíce jednou za půlhodiny. Podle českého zákona o vysílání je to nyní v případě filmů jednou za 45 minut. Přerušení je podle novely možné i u dětských pořadů, pokud jsou ovšem delší než 30 minut.
Není také dovolena podprahová reklama, například ve formě, kdy je zvuk u reklam nastaven hlasitěji než ve vysílání, které tato reklama přeruší.
Novelu musí dořešit česká Sněmovna
Česká republika novelu zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání zatím přijmout nestihla. V dolní sněmovně ji čeká třetí čtení, podle zákonodárců ale za toto zpoždění státu žádné sankce nehrozí.
Televize vysílající v Česku zdůrazňují, že novela odráží prudký vývoj v oblasti televizního vysílání v posledních letech. Jak Česká televize, tak i Nova a Prima doufají, že směrnice se stane součástí českého právního řádu dříve než ve stanovené dvouleté lhůtě. Současný český zákon o vysílání termín product placement nezná, jeho případy se proto posuzují spíš jako skrytá reklama.
Směrnice také upravuje přístup ke zpravodajství. Členské země mají totiž zajistit, aby se na záznamy z veřejně důležitých událostí neuplatňovala exkluzivita. To znamená, aby kterýkoliv vysílatel v EU měl k takovým záznamům od jiných vysílatelů přístup bez toho, aby za ně zaplatil více, než jsou náklady na uskutečnění přenosu.