Air France uvedla, že se při pondělním transatlantickém letu porouchal jeden ze čtyř tryskových motorů. Pilot ho zcela vyřadil z činnosti a prudce slétl z osmnáctikilometrové na desetikilometrovou výšku.
Letoun rovněž zpomalil na podzvukovou rychlost. Hranici zvuku může překonat, jen když pracují všechny čtyři motory. Letadlo v noci bezpečně přistálo na letišti Charlese de Gaulla, potvrdil představitel aerolinek. Příčina poruchy zatím není známá.
Nikdo ze šedesáti sedmi pasažérů se nezranil, ale na hrůzyplnou událost asi jen tak nezapomenou. "Letadlo prudce klesalo, lidé začali panikařit," popsal situaci pro francouzskou televizi France-2 Amar Belgacem.
"Všechny sklenice a talíře i s jídlem popadaly na zem. Chytli jsme se jeden druhého a modlili jsme se... Skutečně jsme se báli o život," přiznal cestující.
FAKTA O CONCORDU O testech upravených strojů
Přes sto mrtvých při nehodě concordu
Uvedení do provozu: 23. října 1980
Počet letounů Concorde: 13; z toho 6 provozovala Air France, 7 British Airways
Rychlost: přes 2000 km/h, trasu přes Atlantik zvládne za tři a půl hodiny
Podrobnosti a fotografie z nehody v roce 2000
K tragické nehodě nadzvukového concordu došlo v červenci roku 2000 v Paříži. Letadlo společnosti Air France se zřítilo těsně po startu. Zahynulo všech 109 lidí na palubě, další čtyři zabily trosky na zemi.
Podle výsledků vyšetřování prosekla nádrž pod křídlem odtržená část pneumatiky. Ta se rozsekla o lamelu uvolněnou z dakoty, která ze stejné runwaye startovala o pár minut dřív.
Společnosti Air France a British Airways, které jako jediné disponují nadzvukovými dopravními letadly, vrátily concordy do provozu v listopadu 2001. Předtím prošly nezbytnými úpravami, mimo jiné byl zesílen trup v prostoru nádrží.