FOTOGRAFIE ZVĚTŠÍTE KLIKNUTÍM
Některé stroje z dvacátých let minulého století se do závodu dokázaly rozjet pouze s výraznou pomocí lidských nohou.
Belgický motocykl FN-500 supersport, vyrobený v roce 1935, čeká na startovní výstřel. "Kupoval jsem ho v roce 1984 a tehdy mě stál dvacet tisíc korun, tedy asi deset měsíčních platů," vysvětlil majitel Libor Marčík.
Odjezd na start. Závodníci říkají, že jízda plnou rychlostí je pro ně ten správný adrenalin. Na oválu rozhodně nejde o nedělní projížďku. Průměrná rychlost, kterou stroje 1200 metrů dlouhou trať zdolávaly, byla kolem osmdesáti kilometrů v hodině, místy se veterány hnaly i stovkou.
Ogar, Harley Davidson, BSA, FN. Pro milovníky starých motorek jména výrobců, z nichž někteří už neexistují. Mezi českými motorkáři je asi nejvíc strojů vyrobených na našem území - ať už jsou to stroje ČZ nebo asi nejznámější Jawa.
Je po závodě. Libor Marčík, který ve své kategorii zvítězil v sérii rozjížděk, tlačí motorku do depa. "Dneska lituju, že jsem ji zrenovoval. Nejvíc si vážím strojů, které jsou původní," dodal muž, který kromě ježdění píše o historických motorkách také knihy.