FOTKY ZVĚTŠÍTE KLIKNUTÍM
(autor: Jaroslav Ožana, MAFA)
"První část trasy jsme zvládli nad očekávání dobře. Neobjevily se žádné problémy a dařilo se nám držet časový harmonogram," uvedl zástupce přepravní společnosti Daniel Křížek.
Znovu se dá kolos dlouhý 35 metrů a těžký téměř 200 tun do pohybu mezi pátou a šestou hodinou odpoledne.
Ocelová konstrukce mostu je svařena do jednoho celku včetně zábradlí, je široká 5,8 metru. Takto těžkou mostní konstrukci zatím podle mluvčí společnosti Vítkovice Holding Evy Kijonkové v historii vítkovické mostárny nepamatují.
Železniční most, který bude stát v Sokolově nad řekou Svatavou na trati z Chomutova do Chebu, vyrobila společnost Vítkovice Power Engineering.
Pro přepravu musely být použity dva tahače - jeden je vpředu, druhý tlačí návěs zezadu. Náklad pojede převážně v noci, aby nebránil běžnému provozu na komunikacích. Poslední říjnový den bude složen na místě stavby v Sokolově.
Během přepravy je nutná demontáž značek, svodidel a dalších potenciálních překážek a zábran, což zajišťuje tým asi dvaceti lidí, kteří budou tvořit doprovod a řešit průběžně očekávané i nepředpokládané problémy v místech průjezdu.
Už nyní je prý jasné, že největší problémy nastanou ve městech a obcích na kruhových objezdech, které se budou muset vzhledem k délce soupravy projíždět přímo. Za tímto účelem bude tým dopravce stavět improvizované přejezdy, čili speciální úpravy kruhových objezdů pomocí položení plechů.
Technici se na cestu připravili a už nyní vědí, že je čeká šest desítek kruhových objezdů, 1 100 mostů a podjezdů a tisíce značek, které budou muset odstranit a pak zase namontovat.