Firma sídlící v Loděnici na Berounsku vyrobila 27 milionů desek, z toho 24 milionů v České republice a zbytek v USA a Kanadě, sdělil ČTK generální ředitel Michal Štěrba.
"Zisk zůstal na stejné úrovni jako v předchozím roce, tudíž klesla naše ziskovost. Hlavním důvodem je změna měnových kurzů," uvedl Štěrba bez dalších podrobností. Tato čísla podle něj ale nezahrnují zahraniční závody. Letos společnost očekává podobné výsledky jako v roce 2017 nebo mírný růst. Nárůst výroby a silná poptávka po výrobcích jsou podle Štěrby negativně ovlivněny kurzem české koruny a růstem mzdových nákladů.
Oba severoamerické závody jsou podle něj stabilizované a ziskové. "V letošním roce máme naplánován významný růst a zatím vypadá, že se nám jej podaří realizovat. Chtěli bychom pokračovat v rozšiřování výroby a dalších investicích," uvedl Štěrba.
Naopak aktivity spojené s výrobou v Asii byly pozastaveny a firma se soustředí na rozvoj existujících závodů. "Ovšem naše pozice v Asii rozhodně neopouštíme a řada našich produktů je exportována právě na tento perspektivní trh," dodal Štěrba. Podle něj se nyní jedná o klíčovém partnerství, které se týká obchodního zastoupení v Japonsku.
GZ Media je světovou jedničkou ve výrobě vinylových desek. V Česku zaměstnává téměř 2000 lidí a dalších 150 v USA a Kanadě a deset v západní Evropě v rámci obchodních kanceláří. Podobně jako ostatní i loděnickou továrnu postihuje problém dostupnosti a ceny pracovní síly. Firma ale podle Štěrby nabízí takové podmínky, aby u ní lidé chtěli pracovat.
Mezi zákazníky GZ Media patří například hudební vydavatelství Universal Music, výrobce antivirových programů Symantec a prodejce nábytku Ikea, ale i řada menších firem. Vedle hudebních nosičů firma vyrábí třeba obaly na skotskou whisky nebo na vyhlášené francouzské parfémy.
Historie firmy, dříve známé jako Gramofonové závody Loděnice, sahá do roku 1951, kdy v Loděnici vyrobili první gramofonovou desku. V roce 1988 tehdejší Gramofonové závody vylisovaly první CD a v roce 2001 i první DVD ve střední Evropě.