Loni zemřelo při sto šedesáti neštěstích 766 lidí. Podle Ronana Huberta z ACRO to byl rok s nejnižším počtem obětí v poválečném období. Lepší bilanci měly jen roky před druhou světovou válkou, kdy však byl provoz nesrovnatelně nižší.
Letošek tedy pro civilní letectví není žádným černým rokem, ač by se tak mohlo zdát vzhledem k sérii nehod z letošního léta, uvedl ACRO. Úřad rovněž zdůraznil, že bezpečnost letů a strojů se bude dále zvyšovat.
Nejčernějším letopočtem v záznamech ACRO je rok 1972, kdy přišlo při leteckých neštěstích o život 3200 lidí. V úvahu je třeba také vzít to, že letecký provoz neustále roste, takže počet letošních nehod je v přepočtu až pětkrát nižší, než tomu bývalo před třiceti lety, uvedl Hubert.
ACRO je soukromou společností, která do svých statistik započítává události, při nichž letadlo utrpí takové škody, že již nemůže být opraveno. Statistiky také zahrnují pouze letadla, v nichž bylo alespoň šest lidí.
Nejhorší nehoda se stala na Tenerife
Nejhorší leteckou nehodou v historii byla srážka nizozemského a amerického Boeingu 747 na Tenerife. Zemřelo 583 lidí. Jako důvod se udává špatná komunikace jednoho z letadel s navigační věží. V roce 1985 se v Japonsku zřítilo letadlo s 520 lidmi.
Třebaže letošní bilance není nejhorší, série nehod z posledních dní znervóznila některé politiky. Evropská komise chce zveřejnit seznam leteckých společností, které měly bezpečnostní problémy. Čeká na souhlas Evropského parlamentu. - více zde
Francie v pondělí zveřejní na internetu seznam leteckých společností, které mají z bezpečnostních důvodů zákaz působit na francouzském území. Po čtvrtečním zasedání vlády to oznámil ministr dopravy Dominique Perben.
Dodal, že Francie také hodlá posílit kontroly, na jejichž základě se povolení k provozu vydává, i kontroly letadel při přistávání na francouzském území. Paříž také pracuje na "bílé knize", soupisu bezpečných leteckých společností.