"Jedenáct firem, které si na koncerty u nás pronajímají sály, jsme opakovaně vyzývali, aby nepovolenou pochůzkovou reklamu zrušily. Bohužel bez úspěchu," tvrdí ředitel František Laudát.
Zatímco v jiných částech města byli magistrátní úředníci při postihování pouliční reklamy nekompromisní, v případě Obecního domu dosud spíše přimhuřovali oko.
Objekt totiž patří hlavnímu městu a za jeho pronájem platí stejnojmenná příspěvková organizace městu každý rok v průměru čtyřicet milionů korun. Čím více vydělává, tím více také do městské pokladny platí. "Minulý týden jsme ale i u Obecního domu usvědčili jednoho rozdávače letáků a nyní vedeme s firmou, která ho zaměstnala, správní řízení k udělení pokuty," uvedl Josef Šídlo z živnostenského odboru magistrátu.
Dnes se také uskuteční schůzka mezi ředitelkou tohoto odboru Evou Novákovou a ředitelem Obecního domu. Dohodnout se chtějí na tom, jak pouliční reklamu zlikvidovat. "Nevidím v tuto chvíli jinou možnost než vypovědět firmám, které právě na této formě propagace založily podnikání, neprodlužovat nájemní smlouvy. V takovém případě přijde Obecní dům ročně o dvacet pět milionů korun, tedy zhruba třetinu peněz ze všech krátkodobých pronájmů," upozornil ředitel Obecního domu Laudát.
Podle odborníků, kteří se pohybují na trhu s reklamou, je pochůzková pouliční reklama dvakrát až třikrát účinnější než ta běžná, nabízená na stálých místech. V rozporu s tržním řádem je nyní od 1. července například i zastrkávání propagačních letáků za stěrače automobilů. Z ulic hlavního města také zmizely pomalované osobní automobily, které sloužily jako poutače. Za nedodržení vyhlášky hroží až dvousettisícová pokuta.
Obecní dům |
Karel Špillar: Malba na stropě Smetanovy síně. |
Průhled ke vstupu do centrální šatny. |
Úhlopříčný pohled sálem k pódiu na obraz Františka Ženíška Píseň milostná a část obrazu Píseň válečná. |
Spodní část hlavní kopule. |