Svým rozsahem i tím, že se nesoustředí jen na lokální média, ale na celonárodní sítě, je Obamova kampaň výjimečná. Poslední takovou reklamu si objednal Bob Dole před dvanácti lety.
Obamova kampaň se tak přiřadí k největším inzerentům, kteří chtějí spojit své jméno s olympijskými hrami v Číně. Patří mezi ně například McDonald´s nebo Anheuser-Busch.
NBC Universal bude prostřednictvím svých stanic, jako jsou NBC, CNBC, MSNBC nebo Telemundo, vysílat kolem tří tisíc šest set hodin přenosů a záznamů z olympijských her.
Zástupci společnosti sdělili, že pracovníci Obamovy kampaně si původně vyžádali informace o půlmilionovém, dvoumilionovém a čtyřmilionovém balíčku televizních spotů. Společnost nabídla kandidátovi také balíček za deset milionů.
Koupě přichází ve chvíli, kdy Obama trhá rekordy v získávání peněz pro kampaň. Podle údajů magazínu Advertising Age vybral jen za červen 52 milionů dolarů, o třicet milionů dolarů více než jeho republikánský soupeř John McCain.
Obama má od začátku silnou základnu v drobných přispěvatelích na kampaň. Dobře vedené finance mu umožnily vzdát se státního příspěvku, který je ovšem spojený s limitováním výdajů.
Někteří voliči vnímají Obamovo odmítnutí veřejných peněz negativně, protože v americkém prostředí krytí kampaně z veřejných fondů obnáší i omezení lobbingu velkých firem.