"Naše autoškoly naučí člověka, jak se rozjet a zastavit, neučí už ale, jak jezdit," vyjmenovává jednatřicetiletý aktivní motorkář Jaromír Šíd jeden z hlavních důvodů špatné situace na českých silnicích.
Zároveň ale připouští, že za mnoho nehod může všeobecně agresivní chování řidičů, ať už sedí za volantem či za řidítky motocyklu. "Podívejte se na Italy: Předjíždí ve městech zprava i zleva a jsou tam nehody? Jen málo, myslí hlavou," říká.
. ODPOVĚDI JAROMÍRA ŠÍDA ČTĚTE ZDE |
Občanské sdružení Motocyklová asociace ČR, které Šíd vede, se snaží upozornit na problémy, se kterými se potýkají motorkáři, ale i na to, jak mají sami jezdit bezpečně.
"Snažíme se přiblížit lidem jízdu na motocyklu, vyzdvihnout pozitivní a poukázat na negativní vlivy, podpořit bezpečnost a prevenci chodců a řidičů, kterou všichni dnes podceňují a nebo o možných následcích ani netuší," představuje se sdružení v propagačních materiálech.
Za největší překážky pro svou práci Šíd považuje jednak neochotu úřadů přizvat ho k vážné práci a dále z toho vyplývající nedostatek peněz.
"Návrhy (na změnu legislativy) mám, ale nikdo se jimi nechce zabývat, nikoho nezajímají. Myslel jsem, že třeba expertní skupina ministerstva dopravy se bude skládat z těch nej- lidí, pak by nikdo nemohl uvažovat, zda bude tramvaj dávat přednost chodcům," poukazuje na podle něj zvláštní výběr řešených témat.
Kvůli nedostatku peněz Šíd dokonce musel prodat motorku, na které jezdil šest let. Do expertního týmu, který pro ministerstvo připravuje návrhy změn, se snažil dostat jako zástupce motorkářů, dveře úřadu mu ale zůstaly zavřeny.