Ranní pracovní a školní spoje stejně jako odpolední nestačí na počty cestujících, jiné linky jsou naopak nevytížené.
„Po přečtení nového jízdního řádu jsme si mysleli, že je to humorný časopis. Úředníci zapomněli na nás, kteří jezdíme denně do práce,“ postěžovalo si například v dopise sto padesát občanů, kteří pracují v údolí Jasenice v areálu bývalé zbrojovky. Podle nich autobusy navíc často nejezdí jako obvykle až ke vzdálenější zastávce, ale lidé musí vysedat na začátku areálu. „Autobusy míjí své obvyklé zastávky, na kterých bezradně stojí hloučky lidí, kteří se nemají jak dostat do práce,“ napsal v jiném dopise jeden z cestujících.
Podobný chaos zatím podle mnohých vládne také v placení z čipových karet.
Podle místostarosty Dalibora Sedláčka radnice všechny podněty sbírá a na začátku února je vyhodnotí. „Problém je v tom, že jsme kvůli úsporám zredukovali linky z deseti na šest a zavedli intervalovou dopravu. Nastavili jsme ji ale zřejmě příliš optimisticky,“ konstatoval.
U nového systému intervalové dopravy radnice podle něj zůstane, ranní a odpolední spoje se ale posílí. „Po vyhodnocení prvních dvou měsíců je zefektivníme. Co ale bylo možné udělat hned, to jsme napravili,“ slibuje místostarosta.
Podle plánu by mělo město uspořit na nové městské dopravě přinejmenším půl milionu korun za rok.