"Generální ředitel ŘSD využil svého práva jmenovat šéfa karlovarské správy bez výběrového řízení. Pan Keřka má jako dopravní inženýr potřebné znalosti," řekla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Před Keřkou stojí úkol připravovat stavbu rychlostní silnice R6 směrem na Prahu až k Novému Strašecí v době, kdy je akce pozastavena. Stát na ni nemá peníze.
"Očekává se, že budeme mít hotové podklady, abychom pak mohli ve stavbě pokračovat, kdyby se finanční situace zlepšila. Jsem rád, že se vracím do svého oboru. Možná budou některé moje kroky prospěšnější než v minulé době," uvedl nový zdejší šéf ŘSD.
Primátorem byl krátce v roce 2001 a až do roku 2010 pak dvě volební období působil jako náměstek primátora. Před dvěma lety vystoupil z ODS. Je krajským zastupitelem bez politické příslušnosti a v podzimních volbách už nehodlá kandidovat.
Senátor Horník: Keřka je špatnou zprávou pro R6
Karlovarského senátora Jana Horníka, který se snaží za dostavbu R6 lobbovat, Keřkovo vynoření šokovalo. "Je to špatná zpráva pro R6. Jako politik se moc neukázal, v Karlových Varech je spojen s mnoha kauzami. V krajském zastupitelstvu také nepředvedl nic převratného," míní Horník. Keřku si však pamatuje jako dobrého dopravního inženýra.
Zajímavé je, jak se Keřka k postu u silničářů dostal. "Kdysi jsem rozeslal svůj životopis. A teď mi zavolali," řekl Keřka.
Nový krajský šéf ŘSD slibuje, že bude usilovat o zlepšení spolupráce se starosty na hlavní trase. A navrhne opatření, aby na rizikových místech ubylo vážných dopravních nehod. "Psychologickými prvky můžeme zbrzdit řidiče třeba na příjezdu do Varů v zatáčce pod Olšovými Vraty," navrhuje. Spolu s policií se chce na nehodová místa zaměřit a bezpečnost zvýšit.