Máte už nějaké zkušenosti s městskou dopravou?
Jako stipendista jsem po absolvování ekonomické fakulty pracoval na Národním výboru města Ostravy. Ve svém referátu jsem měl na starosti i Dopravní podnik města Ostravy. Později jsem podlehl pokušení zkusit si práci řidiče trolejbusu. Přes deset let jsem ve vedlejším pracovním poměru jezdil v Ostravě s trolejbusem. A později jsem asi dva roky pracoval v ostravském dopravním podniku jako vedoucí odboru účetnictví.
Vidíte už dnes potřebu přinést do fungování dopravního podniku nějaké nové prvky?
Jde mi o profesionální a důstojný přístup k řízení a fungování dopravní společnosti. Chápu to jako kvalitní výkon veškerých činností na všech řídicích a výkonných úrovních. Začíná tu už u řidičů, kteří jsou prvním styčným bodem s cestující veřejnosti. Hovořit o konkrétních změnách nebo nových prvcích teď považuji za předčasné. To se týká třeba i jízdních řádů nebo vedení linek.
Jak se díváte na spolupráci dopravního podniku s městem Zlínem a Otrokovicemi?
Jsme závislí na finančním příspěvku obou měst. Zatím si netroufám hodnotit, nakolik je přiměřený. Naším úkolem je zhodnotit tyto peníze co nejefektivnějším způsobem. Dobrou spolupráci s představiteli obou měst pokládám za podmínku dalšího rozvoje dopravní společnosti.
Nebudete navrhovat zdražení jízdného?
Pracujeme na analytickém zhodnocení současného tarifu. Určité úpravy jízdného lze předpokládat pravděpodobně od letošního září.
Trvalé bydliště máte nadále v Ostravě. Jak hodláte řešit stokilometrovou vzdálenost bydliště od Zlína?
Něco podobného mne potkalo, když jsem po dva roky pracoval v Praze. I s manželkou jsme tehdy využívali přechodného ubytování hotelového typu v hlavním městě. Stejně budu řešit situaci i ve Zlíně. Nejprve si zde najdu sám přechodné ubytování, později bych zde chtěl být i se svou manželkou. Trvalé bydliště si ale zatím ponechám v Ostravě.
Nový ředitel zlínského dopravního podniku Přemek Kubala |