Dnes už sem zajíždějí běžné spoje linky číslo 7, kterou obsluhují klasické dvouvozové tramvaje a moderní vozy zvané Porsche. Obousměrné kloubové tramvaje s nízkopodlažním prostředním článkem, které si městský dopravce v posledních letech pořizuje, sem však nejezdí. Nemohou.
Po slavnostním přestřižení pásky se totiž při zkušebních jízdách ukázalo, že tyto nízkopodlažní tramvaje drhnou o plošinu na nástupní zastávce ve smyčce Radlická - tedy přesněji řečeno, projíždějící vůz je svou nízkopodlažní částí nepřiměřeně blízko ostrůvku. Při průjezdu zastávkou by dřel o beton.
Kdo udělal chybu? To se prý zjišťuje. Technici Dopravního podniku nyní zkoumají plány, zda vznikla chyba v projektu, nebo ji udělala stavební firma, nebo jestli za to náhodou nemůže zastaralá norma pro výstavbu tramvajových tratí, která s nízkopodlažními tramvajemi nepočítá.
"U každé stavby, když se předává, je určitá doba pro reklamace," nastiňuje postup Dopravního podniku jeho mluvčí Ondřej Pečený. "Pokud bude chyba na straně dodavatele, pak budeme požadovat nápravu," pokračoval Pečený. Dá se tedy očekávat, že sotva dělníci novou trať opustili, už se na ni znovu vrátí a zastávka Radlická se opět změní ve staveniště.
Kdy se tak stane, není jasné. Dopravní podnik nemusí totiž spěchat. Na lince číslo 7 kloubové tramvaje s nízkopodlažním středním článkem nejezdí.
Oprava by pak neměla zabrat dlouhou dobu. Obrubník je totiž třeba posunout jen o pár centimetrů. Nepředpokládá se ani, že by radlická trať prožila první výluku - nástupní zastávka se jen posune a dělníci budou pracovat za provozu.
Problém s ostrůvkem není jediný, který dopravce odhalil. Den před slavnostním otevřením tratě nechal podnik stavební firmu předělat okrasné zídky uprostřed smyčky.
. KOLEJE V RADLICÍCHDélka nové trati: 741 m |