Televizi JOJ do nynějška "napůl" vlastnila skupina TV Nova a Grafobal Group, ten bude nyní kontrolovat devadesát procent televize.
Grafobal Group odkoupila i podíly Novy ve společnostech, které pro JOJ zajišťují výrobu pořadů a prodej reklamního času. Celou transakci musí ještě schválit slovenská Rada pre vysielanie a retransmisiu.
Podle oficiální tiskové zprávy se obě smluvní strany dohodly, že veškeré další podmínky transakce včetně ceny nebudou komentovat.
"Jsme připravení investovat do dalšího programového a technologického rozvoje TV JOJ dostatečné zdroje reagující na podmínky rychle se měnícího televizního trhu. JOJ má předpoklady do několika let atakovat pozici slovenské televizní jedničky," řekl viceprezident Grafobal Group Pavol Horváth.
"Prakticky na zelené louce se nám podařilo vybudovat úspěšný televizní projekt," zhodnotil působení v JOJ ředitel televize Nova Petr Dvořák. "Do budoucna se ale chceme zaměřit hlavně na posílení naší pozice na českém trhu a na digitalizaci," nastínil.
Obě televize spolu chtějí i nadále spolupracovat, zejména při nákupu vysílacích práv na zahraniční pořady.
TV JOJ je s průměrnou sledovaností kolem 16 procent dvojkou na slovenském trhu, kterému vévodí televize Markíza. Ředitelem JOJ je dřívější herec a politik Milan Kňažko.