Policejní statistika je k chodcům hodně nekompromisní. Muži zákona v Praze od ledna do konce května 2010 zaznamenali 31 nehod, v nichž tramvaj srazila chodce. A třicet z nich zavinili chodci, pouze jedinou řidič tramvajové soupravy.
Srážku s tramvají jeden chodec nepřežil, 12 lidí skončilo v nemocnicích s těžkým zraněním, 18 chodců bylo zraněno lehce. Nejvíc takových nehod se stalo v dubnu, kdy policisté řešili devět případů. Neklidnější byl naopak únor, kdy se tramvaj s chodci srazila třikrát.
O rok dříve bylo za období leden-květen nehod víc, rovných čtyřicet, ale většina zraněných odešla od nehod jen s lehkým zraněním, těch vážnější bylo "jen" pět.
Alarmující čísla, kdy za drtivou většinu nehod mohou chodci a ne řidiči tramvají, nejspíš vyburcovala policisty i dopravní podnik k nové kampani. Proto mohou cestující v tramvajích od dvacátého června narazit na plakáty, které ukazují právě nehody zaviněné chodci. Autoři kampaně doufají, že budou chodci disciplinovanější a opatrnější.
Ale policisté nespoléhají jen na plakáty. Hodlají zároveň zpřísnit kontroly a dohled na několika vytipovaných rizikových místech. Jde o prostor mezi zastávkami Biskupcova a Nákladové nádraží Žižkov, Olšanská a Nákladové nádraží Žižkov, Vodičkova a Jindřišská, Anděl a Bertramka a Sídliště Zahradní Město a Zahradní Město.