Čtenáři s Ambrožovou polemizovali o smyslu drsných záběrů v klipu. Šéfka Besipu ovšem namítla, že realita je mnohem horší.
"Nové kampaně nevnímáme jako zastrašování, ale jako ukázku reality, která je většinou mnohem drsnější," uvedla v jedné z odpovědí. "Přípravu kampaně jsme konzultovali s mnoha odborníky, včetně dopravních a klinických psychologů."
Jeden z nich, dopravní psycholog Martin Kořán, doufá, že drsné spoty zaberou okamžitě. V televizi budou k vidění v hlavním vysílacím čase. Naturalistické klipy natočil režisér Filip Renč. - podívejte se VIDEO: Drastický klip ministerstva, který má zastavit piráty silnicích
"Kampaň je zaměřena na tři hlavní témata: rychlost a agresivní jízda, alkohol za volantem a zádržné systémy. Tedy autosedačky a bezpečnostní pásy," uvedla v další odpovědi Ambrožová.
Má oslovit hlavně mladé řidiče. Podle statistik jsou to právě lidé do pětadvaceti let, kteří ohrožují na silnici nejen sebe. Důvodem je přecenění vlastních schopností i nezkušenost. - čtěte Statistika: Polovina mladých řidičů bourá po cestě ze zábavy
. ODPOVĚDI Šéfky BESIPu Zuzany Ambrožové NAJDETE zde |
Někteří ze čtenářů naráželi na vysokou cenu kampaně. Ministerstvo za ni dalo 150 milionů. Šéfka Besipu připomněla, že kampaň je rozložena do tří let. "Natočení TV klipů je jen malá část z tohoto finančního limitu," konstatovala.
Spoty v televizi a inzerce v novinách ale podle ní nestačí. "Zkušenosti z ostatních států ukazují, že je potřeba provázat represi s prevencí," podotkla Ambrožová v diskuzi a připomněla, že kampaň je koordinována s aktivitami policie.
Ministerstvu dopravy náleží právě jen preventivní opatření. "Represe a dohled řeší ministerstvo vnitra," upřesnila.