Kampaň, v níž chce armáda do svých řad nalákat 200 nových uchazečů o práci v uniformě, běží celý březen.
"Kampaň probíhá kontinuálně, jejím cílem je povzbuzení zájmu o práci v armádě," sdělil iDNES.cz armádní tiskový mluvčí Petr Sýkora. V současnosti má česká profesionální armáda více než 25 tisíc členů.
Zájemci o práci v uniformě mají k dispozici informační internetové stránky nebo telefonní linku.
Uchazeči, kteří projdou výběrovým řízením, by měli do armády nastoupit 1. července. Ne všichni přihlášení ale fyzickým, psychickým nebo zdravotním nárokům práce v armádě vyhovují. "Potřebujeme, aby se nám přihlásilo alespoň 800 uchazečů," řekla plukovnice Mendlíková, která má náborovou kampaň na starost.
Náborová kampaň běží na internetových serverech, v Deníku Sport a regionálních denících. Celkem armádu přišla na 1,3 milionu korun.
Problém s nedostatkem lidí začala řešit minulý měsíc také Policie ČR, která zahájila daleko masivnější kampaň "Pomáhat a chránit". Policie potřebovala získat pět tisíc lidí, tedy téměř 10 procent celého sboru. Policejní kampaň přišla na 22 milionů korun - více o policejní kampani čtěte zde