Mluvčí aerolinek Peter Fitzpatrick podle agentury AP řekl, že Boeing 777 se na torontské Pearsonovo mezinárodní letiště musel vrátit krátce po startu poté, co letounu přestal fungovat jeden motor.
Podle policie mělo letadlo po startu blíže nespecifikované mechanické problémy. Přesnou příčinu potíží odhalí až analýza takzvaných černých skříněk, které zaznamenávají palubní data.
Policejní mluvčí zároveň potvrdil informace o tom, že u města Mississauga nedaleko torontského letiště padaly z letounu "kovové úlomky", které na zemi lehce poškodily několik aut.
Letoun musel vypustit palivo
Podle vyšetřovatelů byla asi čtyři vozidla na zemi zasažena předměty o velikosti mobilního telefonu. S největší pravděpodobností vypadly z poškozeného letounu. Očití svědkové hovoří o tom, že z jednoho z motorů stoupal dým.
Nikomu z 318 cestujících a 16 členů posádky se během nouzového přistání nic nestalo. Mluvčí Air Canada Angela Mahová uvedla, že letadlo se před nouzovým přistáním muselo zbavit paliva. Jinak prý hrozilo, že váha letounu mohla poškodit přistávací zařízení.
Let AC001 měl namířeno do Japonska. Příčiny poruchy letounu z dostupných zdrojů známy nejsou, podle některých informací se po startu přehřály motory. Incident se udál asi dva měsíce poté, co musela kvůli bankrotu svou činnost ukončit společnost, která se aerolinkám Air Canada starala o údržbu jejich letadel.