Televize se obává krachu
V prosinci 1999 dosáhla RTL toho, že soud první instance prodej zařízení odblokovávajícího reklamy pozastavil. RTL argumentuje tím, že díky reklamním blokům je její vysílání bezplatné a obecně přístupné. Pokud by se podle ní vysílané reklamy podařilo masově vylučovat, přišla by o poplatky od zadavatelů a to by znamenalo konec vysílání.
Občan má právo reklamy vypínat, tvrdí firma
Koblencká firma TC Unterhaltungselektronik se však odvolala, protože takový výrok považovala za popření základních občanských svobod: televize sice má právo reklamy vysílat, ale divák nemá žádnou povinnost se na ně dívat. K občanským právům diváka proto patří možnost koupit si přístroj, který jej obtížných reklam automaticky zbaví.
Na úterní rozhodnutí soudu reagovali vzápětí právní zástupci televize RTL slovy, že zvažují odvolání ke spolkovému soudu.
Za 300 marek mají odpůrci reklam vystaráno
Přístroj firmy TC Unterhaltungselektronik stojí necelých 300 marek a podle výrobce dokáže vypínat "otravné" reklamní bloky nejen při přímém sledování pořadů, ale především při natáčení filmů na videorekordér, jenž se na příslušnou dobu zastaví, takže nahrávka je pak i bez zásahu člověka celistvá, bez mnohaminutových reklamních vsuvek.
Přístroj kromě toho údajně dokáže odblokovat i jiná nežádoucí témata, například sex či násilí, takže rodiče mohou i v nepřítomnosti zabránit dětem, aby takové scény sledovaly.