Přitom jsou vždy na vině lidé, kteří do kolejiště vstupují nebo vjíždějí na přejezd při stažených závorách nebo blikajícím světle. Vlak nelze zastavit tak rychle jako auto - proto mají vlaky před auty (a chodci) přednost.
V dnešní době, kdy vlaky na českých tratích ujedou každou minutu až 2 666 m a tedy každou vteřinu 45 m bych od vás očekával spíše prevenci hazardérství řidičů a chodců.
Takovéto nehody způsobují zpoždění vlaků a nemalé škody železnic. Nejde jen o zdemolované vagóny či lokomotivy. Ztráty vzniklé zpožděním nákladní a osobní dopravy jsou podstatnější.
Zvlášť v souvislosti s otázkami pro chat mám pocit, že železnici asi v lásce moc nemáte. A když si přečtu nesmysl typu: "na nádraží v Kostěnicích skončila lokomotiva v odstavném pruhu" (to je na Kostěnickém nádraží dálnice s odstavným pruhem?!?), tak nabývám jistoty, že píšete o tom, co nejen že nepoužíváte, ale ani neznáte.
Ani bych se nedivil, kdybych si za čas v nějakém článku přečetl, že mezi Běchovicemi a Českým Brodem se vlaky na "třípruhové" (tříkolejné) trati nedovoleně předjíždějí zprava a porušují tak zákon o provozu na pozemních komunikacích...
Zkuste prosím požádat alespoň o výklad pojmů třeba na VŠDS v Žilině nebo na Pardubické univerzitě. Rádi vám vysvětlí i mnoho podrobností o zabezpečení trati, brzdných schopnostech vlaku a dalších věcech.
Karel Jiříček
[mailto:jiricek@2n.cz]