Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nechoďte do obchodu Pasko, potěšíte paní vedoucí!

  12:26aktualizováno  12:26
Pro své sportovní aktivity v zimě i v létě potřebuji v hojné míře sluneční brýle. Až dosud to byly vždy brýle "stánkových" cen a vydržely obvykle dva roky i více. Loni na podzim (přesněji v říjnu 2003) jsem se "rozšoupla" a pořídila si značkové brýle Relax v obchodě s cyklopotřebami Pasko v Brně, Lidická 32, za 599 Kč.

Prodavač mě výslovně upozornil, že mám na ně 2 roky záruku. S jejich kvalitou i tvarem jsem byla velmi spokojená, i když jsem je přes zimu nenosila příliš. Až letos v červenci se mi při pokusu o nasazení v ruce rozlomily.

Přesvědčena, že jsem brýle koupila v solidním, značkovém obchodě, s důvěrou jsem je přinesla do výše zmíněné prodejny. Ochotný prodavač mi brýle s účtenkou přijal jako reklamaci a sdělil mi, že mi budou vyměněny za stejné nebo vráceny peníze, jen co se u nich v prodejně zastaví obchodní zástupce firmy.

Byla jsem v pohodě asi týden, než mi zavolala jiná pracovnice tohoto obchodu. Sdělila mi, že si mám zlomené brýle přijít vyzvednout, protože žádnou reklamaci uplatnit nelze, byla na ně prý jen 6měsíční záruka. Dostavila jsem s tím, že na brýle byla jednoznačně záruka 2 roky. Mladá paní, která se mnou jednala už po telefonu dost nepříjemně, byla v prodejně přímo arogantní.

Označila se za vedoucí (její jméno Michaela Grégrová bylo na dveřích obchodu opatřeno titulem "zástupce vedoucího"). O 2leté záruce se se mnou zcela odmítala bavit a svého zaměstnance, který reklamaci přijal, označila za neznalého a nekompetentního.

Dokonce mi tvrdila, že před chvílí si telefonicky ověřila na České obchodní inspekci, že záruka 2 roky platí až na zboží zakoupené od 1. 1. 2004! Když se jí nedařilo zbavit se mě slušně, prohlásila, že jsem si brýle zlomila sama a teď si dovoluji je zkoušet reklamovat, a na závěr mi doporučila "A už sem víckrát nechoďte!"

Moje dospělá dcera, když to doma vyslechla, se rozhodla, že to tak nenechá. Pro jistotu jsme zavolali na Českou obchodní inspekci v Brně, kde nám nejen potvrdili, co jsme už věděly, že povinná záruka 2 roky platí na zboží zakoupené od 1. 1. 2003 až na výjimky, na které musí být zákazník písemně upozorněn, ale také nám pracovnice ČOI sdělila, že s podobným dotazem tam předešlého dne nikdo nevolal(!). Dcera v obchodě vyzbrojena svými znalostmi a odhodláním dosáhla u paní "vedoucí" zpětného převzetí brýlí k reklamaci a k vyjádření zástupce dodavatelské firmy. Také se jí však dostalo důrazného doporučení: "A už sem nikdo z vaší divné rodiny nechoďte!"

Není důležité, jak dopadlo vyřízení reklamace zástupcem firmy Relax (špatně, reklamaci neuznali - i když, na co potom taková záruka u brýlí je?). Pro mě je nejpodstatnější chování té, která se opravdu k zákazníkům chovat neumí a její doporučení - Už sem nechoďte! Musím uznat, že s něčím takovým jsem se za posledních 14 let nesetkala, zřejmě si dotyčná nějak nepřipouští, že sportovních obchodů je spousta a o jejich obratu rozhodují (ne)spokojení zákazníci.

Tímto chci vám všem čtenářům předat radu paní vedoucí. Nechoďte do obchodu Pasko v Brně na Lidické ulici, nejen chcete-li kvalitní zboží se zárukou. Uděláte radost paní "vedoucí", nebude se s vámi muset obtěžovat.

Autor:


Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

Pod stromy umírá příliš mnoho řidičů. Experti radí kácet a omezit rychlost

Zdemolované auto a strom, do kterého po smyku narazilo.

Zhruba každého šestého mrtvého při autonehodách má na svědomí srážka se stromy. Ta přitom podle dlouhodobých statistik...

Zeman tvrdí, že nevedl kampaň. Experti její hodnotu spočítali na 34 milionů

Prezident Miloš Zeman přijal nabídku do předvolební diskuse televize Nova. Jiří...

Odborníci z iniciativy Rekonstrukce státu vyčíslili cenu kampaně Miloše Zemana před prvním kolem prezidentských voleb....

Zóna s africkým morem prasat se zmenší, vyhlásil ministr

Jiří Milek, ministr zemědělství

Ministr zemědělství Jiří Mílek při návštěvě Zlínska oznámil, že se od začátku února zmenší vyznačená oblast zamořená...

Najdete na iDNES.cz