Dopravní podnik podle přepracovaného projektu ušetří na čtečkách Opencard, které budou pouštět cestující skrze turnikety do metra. Cestující k nim přiloží buď Opencard, nebo mobilní telefon s SMS jízdenkou nebo speciálním čipem.
Podle nového plánu Dopravního podniku přestanou také existovat papírové lístky a stroje ve vestibulech stanic budou vydávat takzvané čipové jízdenky. To by měl být nosič, na který si cestující nahraje i několik jízdenek.
"Projektem turniketů chceme zvýšit bezpečnost v metru. Také tím snížíme počet černých pasažérů, na kterých tratíme," uvedl generální ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.
Turnikety budou vysoké sto sedmdesát centimetrů, aby je cestující nemohli přeskakovat. Široké 60 centimetrů a 100 centimetrů pro matky s kočárky nebo vozíčkáře. Ramena se otevřou vždy po přiložení jízdního dokladu. A to i při vystupování z metra.
Také z tramvají a autobusů navíc zmizí klasické označovací strojky a pro cestující tady budou nové, ke kterým přiloží nové čipové jízdenky.
Plán, který podnik vytvořil a ve čtvrtek 1. září jej projedná dopravní výbor magistrátu, musí nejdříve projít finančním výborem, schválit jej musí radní a následně pražské zastupitelstvo. Pokud zastupitelé projekt schválí, pak by Dopravní podnik vypsal výběrové řízení na dodavatele, který by turnikety do metra vrátil.