Ale pěkně od začátku. Nascar je závodní hra a jako taková má i obvyklé parametry. Sedmnáct reálných tratí, z nichž jen dvě nejsou ve tvaru oválu. Navíc je zde také jeden okruh s možností noční promenády. Skuteční jezdci, jichž lze napočítat jedenatřicet, dodávají hře na autentičnosti. Ostatně licencování všeho je styl EA Sports. Standardní jsou i další volby: jednotlivý závod nebo celý šampionát, lehčí arcarde styl nebo náročnější simulace, nastavení parametrů závodního vozítka, trénink, kvalifikace, závod. Případně oslavy z umístění na medailových příčkách. A také multiplayer, ovšem ne dvou hráčů na jednom počítači.
Závod si lze ušít na míru. Třeba nastavení počtu kol, od sta procent, což je jeho skutečná délka, do jednoho procenta. V prvním případě se klidně můžete těšit na bezesnou noc, neboť například v Bristolu nebo Martinsville se jezdí na pět set kol (!). Volitelná je i síla protivníků, jejich počet nebo také existuje možnost zvolit si, zda se při zastávce v boxech může váš tým dopustit i chyb.
Máte také na výběr, zda se bude vaše auto poškozovat. V případě souhlasného kývnutí vás čeká peklo, obzvláště v začátcích. Každé poškození se projevuje nejen na jízdních vlastnostech vozu, ale také na jeho vzhledu. Může se tak stát, že do cíle někdy dorazíte s obnaženým motorem i předními koly, neboť po četných srážkách s protivníky nebo mantinely vám plechy prostě odlétnou.
Po grafické stránce je hra vyvedena profesionálně. Ačkoliv v Nascaru startuje několik značek vozů, například Ford, Pontiac nebo Chevrolet, liší se od sebe především reklamami na karosérii a základní barvou. K již zmíněnému poškození automobilu se majitelé silnějších počítačů, kteří si budou moci dovolit nastavení vyšších detailů, dočkají i pohledu na řidiče, neboť se skla nelesknou, ale jsou normálně průhledná.
Zvukům také nelze nic vytknout. Motory pěkně burácejí a po celou dobu jízdy slyšíte komentátory. Na druhou stranu by si možná takové závody zasloužily častější změnu tónu, od klidného třeba až ke křičení, čímž by ještě zlepšila atmosféra. Vynikající kulisu tvoří svižné soundtracky, ať již ve stylu jazzu nebo popu.
Ačkoli se většinou jezdí po okruhu, bylo by bláhové si myslet, že stačí sešlápnout plyn a řítit se za vítězstvím. Některé zatáčky projedete svižně, ale v jiných budete muset brzdit. Po chvilce zjistíte, jakou rychlost si která zatáčka zaslouží. Ovládání auta se mi přesto zdá nemotorné, ve vyšších rychlostech a klopených zatáčkách jen těžko změníte směr. Navíc jsem narazil na problém s nastavením řízení. Máte-li ve Windows nakonfigurován joystick, není to nic platné. Pokud si ho totiž zvolíte ve hře, budete muset s její pomocí ještě rozběhnout Control panel, jinak nebude reagovat.
O závodění se moc hovořit nedá. Připadá mi to, jako když fotbaloví trenéři říkají, že jejich svěřenci nebojovali. Přesně tak se (ne)chovají protivníci. Prostě si na trati žijí svým životem, jedou určenou rychlostí, míjejí se s ostatními. Náznak zápolení o každý metr asfaltu chybí. Hra postrádá jiskru. Někdo to přičítá jednoduše tomu, že závody Nascar se prostě jezdí dokolečka. Přesto se domnívám, že i z toho se dá vytěžit dynamická hra. Tou ale Nascar Revolution není.
Sečteno a podtrženo, pokud hru Nascar Revolution mít nebudete, váš život se určitě nezhroutí.
|
Vozy jsou plné reklam |
Každý jezdec se vám představí |
Na startovním roštu |
Noční jízda |
Poškození auta je jasně viditelné |