Z odstavené lokomotivy vyteklo odpoledne asi sto litrů oleje. Ekologové zjistili, že už při nehodě z nádrže uniklo přes 1000 litrů nafty. Hasiči kontaminovanou půdu odtěží a postižené území čeká sanace.
Železničáři přistaví 20 vagonů na odvoz kontaminované půdy. "Využijí dvou dosud pro dopravu uzavřených kolejí, takže po té třetí mohou vlaky i nadále projíždět," řekl ČTK Miroslav Škoda z Drážní inspekce.
Strojvůdce zřejmě přehlédl návěstidlo
Vlaky smějí úsekem nehody projíždět zatím jen dvacetikilometrovou rychlostí. Nad první traťovou kolejí už funguje i elektrické vedení.
"Druhá kolej bude zprovozněna v pondělí, třetí až někdy v příštím týdnu," sdělil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Vyšetřovatelé v pondělí ještě jednou podrobně prohlédnou a přeměří traťové zabezpečovací zařízení.
Chtějí definitivně vyloučit, že nehodu zavinila závada na zabezpečovacím zařízení. "Předběžně bylo shledáno v pořádku," řekl Neusar. Inspektoři za pravděpodobnou příčinu srážky považují selhání strojvůdce, který nezastavil u návěstidla.
Frekventovaná trať mezi Mostem a Bílinou byla po nehodě zhruba čtyřiadvacet hodin neprůjezdná. Nákladní vlaky objížděly po jiných tratích, cestující vozily autobusy. Nyní už jezdí osobní vlaky podle pravidelných jízdních řádů.
Vykolejila lokomotiva a třináct vagonů
Strojvedoucí soupravy cisternových vozů společnosti Unipetrol Doprava v sobotu krátce po půlnoci najel rychlostí 57 km/h do stojícího vlaku Českých drah. Po srážce vykolejilo třináct prázdných vagonů na uhlí a jedna z lokomotiv Unipetrolu.
Nákladní vlak s pětadvaceti cisternami s propylenem a primárním benzinem jel z Hněvic do Sokolova, souprava Českých drah z Kralup nad Vltavou do Mostu.
Škoda byla vyčíslena na více než 12 milionů korun - na lokomotivách Unipetrolu, z nichž jedna byla zcela zničena a druhá poškozena, na 8 milionů, na vozech pak na 1,5 milionu a na kolejích na 2,5 milionu korun, uvedla Drážní inspekce.