Nová trasa má mít celkem sedm stanic, povede z Náměstí Míru na dočasně konečnou stanici Nové Dvory. Její délka je necelých sedm kilometrů. Déčko pomůže některým oblastem Nuslí a Krče. Ty jsou zatím od metra poněkud více vzdálené. Kromě toho nová trasa odlehčí přetíženému céčku, které je v úseku mezi Muzeem a stanicí Pankrác kapacitně vytížené na hranici únosnosti.
Stanice déčka na Náměstí Míru se bude nacházet nad úrovní nynější trasy A. Do ulic Francouzské a Vinohradské povedou dva výstupy. V Korunní pak vyústí výtah pro kočárky a vozíčkáře. Trasa D je rozdělena na čtyři provozní úseky. Po dokončení výstavby by měly vlaky jezdit z Vysočanské až do Písnice. To všechno je ale zatím hudbou budoucnosti, neboť stavební práce neskončí dříve než dlouho po roce 2010.
Částečně spokojeni jsou na radnici Praha 2. Výstavba trasy D si totiž nevyžádá demolici stávajících objektů na Náměstí Míru. Některé původní projekty totiž tuto možnost připouštěly. Zástupce starosty Karel Winkelbauer však není nadšen z toho, že vlaky budou končit právě zde. "Chtěli jsme, aby se trasa prodloužila až na hlavní nádraží. Takhle náměstí zahltí velké množství cestujících," míní. Winkelbauer má také strach z rekonstrukce Nuselského mostu a výluky na trase C. "To by pak k nám jezdilo celé Jižní město, a neumím si představit ty obrovské davy lidí, které tady budou vystupovat."
Náměstek Hejl však považuje tyto obavy za přehnané. "To jsou takové pražské mýty a legendy. Vždyť před dvěma lety se rekonstruovaly železné rošty uvnitř mostu a v nejbližších letech zastavení provozu nehrozí."
Vážnější výhrady proti stavbě nemá samospráva Prahy 4, na jejichž území se nachází větší část prvního úseku. Tamější radní schválili návrh trasy D v souladu s územním plánem Prahy. "Drobné připomínky asi budou mít naše odborné komise, ale to na věci nic nemění," řekl zástupce starosty Bohumil Koukal.
- sobota 21. července 2001
- 2