Po nehodě, při níž zemřelo sedm lidí a sedm desítek bylo zraněno, panovaly obavy, že by koridorová trať mezi Olomoucí a Ostravou mohla zůstat neprůjezdná i několik dní. Nakonec se sto dvaceti pracovníkům a těžké technice podařilo uvolnit jednu kolej už během 38 hodin.
Jako první projel Studénkou kolem tři čtvrtě na dvě v noci rychlík Chopin z Vídně do Varšavy. Zpoždění vlaky nabírají i dnes, zatím jsou ale výrazně kratší, než když se jezdilo po dlouhých objízdných trasách. Pohybují se většinou nejvýše v řádu pár desítek minut.
. Policie zná všech sedm obětíPoslední obětí je devětadvacetiletá Češka z Ostravy. Její totožnost potvrdil v noci výsledek testu DNA. Celkem při nehodě zemřely čtyři ženy a tři muži. Mezi oběťmi byli dva cizinci, Polka a Ukrajinec. |
V místě nehody není napnutá trolej, všechny soupravy v tomto úseku budou zatím vozit dieselové lokomotivy. Právě proto budou pendolina, u nichž je spojování s lokomotivou složitější, končit jízdu už v Suchdole nad Odrou. Odtud cestující dovezou do Ostravy autobusy.
Práce ve Studénce ale ještě neskončily. Zbývalo odstranit vrak téměř devadesátitunové lokomotivy, jeden vagon a betonovou desku zříceného mostu. "Od myšlenky zlikvidovat ji pyrotechnikou se ustoupilo. Stavební firma dnes přiveze bagr s hydraulickými nůžkami," uvedl Ondřej Kubala.
Podle jeho informací je také možné, že druhá kolej bude zprůjezdněna už dnes ve večerních hodinách.
Ve dvou ostravských nemocnicích, v olomoucké, hranické, frýdecko-místecké a novojičínské nemocnici ještě zůstává 29 zraněných účastníků havárie, stav nejméně jednoho člověka je kritický, uvádí ČTK.