Na dopravu se ptejte ředitele Ústavu dopravního inženýrství Ladislava Pivce

velikost textu:
vydáno 9.3.2001 14:00

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 9. března 2001 do 14:40

OTÁZKA: Pri stavbe metra trasy 4C na Praze 8 jsou silne znecisteny komunikace, kod zodpovida za cisteni techto komunikaci a zebry pro chodce ktere jsou jiz zcela zniceny. metro
ODPOVĚĎ: Obecně vzato ten, kdo komunikace znečistil. 9.3.2001 14:35
OTÁZKA: Zdravím, nevíte něco ohledně obchvatu východní části Prahy??? Myslím výpadovku na Kolín (Českobrodská) a vesnice - Běchovice, Újezd nad Lesy a Úvaly... (v některých z těch vesnic přibudou semafory a to dopravu ještě rapidně zhorší) Kuťas
ODPOVĚĎ: Budování silničního okruhu se připravuje i pro východní část města, jeho realizace této části se však dá předpokládat zřejmě kolem roku 2010. Rekonstrukci silnice I/12 připravuje Ředitelství silnic a dálnic ČR a bude vedena v nové trase mimo zastavěnou část těchto městských částí. 9.3.2001 14:39
OTÁZKA: Pane řediteli, zajímalo by mne, jaká je podle vašeho názoru budoucnost magistrály. Osobně vůbec nevěřím tomu, že bude zrušena, zúžena či převedena jen za Národní muzeum. Odhaduji, že asi tak 80 % (je to správné číslo ?) všech jízd po Praze je uskutečněno vozidly Pražanů. Pokud by snad byla magistrála zúžena, nestačila by podle mého názoru náporů vozidel jedoucích od Jižního města (a také třeba z brněnské dálnice) směrem na Vinohrady, Staré Město, Nové Město,Florenc a Letnou (a zpět) - to jsou všechno čtvrti, kde je ohromné množství kanceláří, úřadů, obchodů - tedy pracovních příležitostí. Znáte jinou cestu, kudy by bylo možné v tomto směru jet ? Také by mne zajímalo, zda si myslíte, že ubyde vozidel ve Veletržní, na Štvanici či na Klárově až bude dokončen tunel s vyústěním v Letenských sadech ? Proč není trvale snižován počet parkovacích míst ve středu města, ale jsou stavěny a plánovány nové garáže ? Janeček, Praha
ODPOVĚĎ: Úpravy magistrály jsou podle mého názoru možné až po vybudování městského okruhu. Ten umožní vést dopravu z okrajových částí města tak, aby nebylo nutné jezdit přes centrum. Vybudování městského okruhu v úseku Strahovský tunel-Pelc Tyrolka samozřejmě povede k výraznému snížení intenzity dopravy ve Veletržní ulici. 9.3.2001 14:44
OTÁZKA: Preci musite mit svuj nazor ano/ne zdali byste vy osobne chtel zavest tramvajovou dopravu zpatky na Vaclavske namesti? Zda se ze odpovidate tak sirokym zaberem ze se bojite rict svuj ortel. Petas
ODPOVĚĎ: Na málo kterou otázku může být odpověď ano/ne. 9.3.2001 14:45
OTÁZKA: Pokud tedy nezavisi obchvat kolem Prahy jen na fincich tak na cem, zda se mi ze zde nejsou zadne problemy treba s vykupem pozemku. Petas
ODPOVĚĎ: Například s přípravou stavby, tj. se získáním územního rozhodnutí, stavbeního povolení, ale i s majetkoprávním vypořádáním. 9.3.2001 14:47
OTÁZKA: Kdy bude konecne realizovan most z Prahy Bohnic do Suchdola. Ja sam bydlim v bohnicich a na svoje zamestnani koukam z okna ale musim podstoupit kazdy den slozitou cestu pres celou Prahu az do Dejvic. Petas
ODPOVĚĎ: Pokud máte na mysli most, který je součástí silničního okruhu, jeho přípravu zajišťuje ŘSD a bude vybudován spolu s částí silničního okruhu mezi silnicí I/7 a dálnicí D8. 9.3.2001 14:50
OTÁZKA: Prekvapilo mne, jak je hodne vyuzivano parkoviste P+R na Nadrazi Holesovice, neuvazujete o jeho zvetseni, nebo o zprovozneni dalsich odstavnych parkovist. Petas
ODPOVĚĎ: Rádi bychom ho zvětšili, ale není tam k dispozici volný pozemek. Jinak se připravuje výstaba dalších parkovišť P+R, celkem ve výhledu by mělo být k dispozici 40 lokalit s celkem zhruba 20 tisíci místy. 9.3.2001 14:51
OTÁZKA: Nuselsky most je ale dle architektu mozno vyuzivat do roku 2010, pak by mel podle vyjadreni prislusnych uradu, byt provozu neschopny a nepouzitelny, kdy je a kdy bude planovana generalni oprava. Petas
ODPOVĚĎ: Nevím, odkud máte takovéto informace. 9.3.2001 14:53
OTÁZKA: Ktery dopravni prostredek preferujete nejradeji auto, bus, metro, tramvaj??? jana
ODPOVĚĎ: Pro cesty v centru města je nejlepší používat vlastní nohy. Máme přece překrásné město. 9.3.2001 14:55
OTÁZKA: Cinnost Vaseho Us¨tavu je jiste prinosem, ale verejnost o ni malo vi? Neuvazujete o popularizaci a zverejnovani konkretnich analyz, treba na internetu??Diky Koblizek
ODPOVĚĎ: Od roku 1998 postupně rozšiřujeme objem informací, které o činnosti našeho ústavu a pražské dopravě prezentujeme na internetu (viz www.udi-praha.cz ). 9.3.2001 14:57
OTÁZKA: Jaké nejbližší části Silničního okruhu se začnou stavět (po otevření úsaku R6-R7) a kdy ? Radek
ODPOVĚĎ: Jsou připravovány dva úseky, a to úsek I/7 - D8 a úsek I/4 - H1 X K Barrandovu. Doufám, že co nejdříve (2001/2002). 9.3.2001 14:59
OTÁZKA: Pane rediteli, dekuji Vam za za zodpovezene otazky.Pral bych si aby se Praha dostala z nejhorsiho a komunikace byly prujezdnejsi. Petas
ODPOVĚĎ: Děkuji za přání a doufám v totéž. Snad se proto snažíme i něco dělat. 9.3.2001 15:00
OTÁZKA: V Praze se hodně mluví o preferenci MHD. Co se týče preference tramvají na křižovatkách, že i nové semafory, které by měly být schopny preferenci provádět, tak nefungují. Chci se zeptat: 1) Pozná semafor, např. podle nastavení výhybky, jakým směrem tramvaj pojede, aby jí mohl zajistit volný průjezd? 2) Proč nefunguje absolutní prefernce na některých křižovatkách, kde se tramvjová trať nevětví? (Jiráskovo nám., Veletržní palác, Letenské nám.) anebo i tam, kde existují zvláštní koleje pro odbočování dlouhé i 50 m před semaforem. (Milady Horákové - Štefánikova). 3) Jak je technicky zajištěn přenos signálu od tramvaje do semaforu? 4) Co je v zásadě upřednostňováno. Okamžitý Průjezd tramvaje nebo nekonečného proudu vozidel, při jehož přerušení by došlo k ucpání ulice... Díky za odpovědi. Grossák
ODPOVĚĎ: V Praze se postupně vyměňují řadiče světelné signalizace za modernější, které umožňují více funkcí včetně preference MHD. Z technických důvodů (indikace vozidla) je zatím možná jen preference tramvají. ad 1) Ano, může. ad 2) Ani preference pro vozidla MHD nemůže znamenat totální neprůjezdnost pro ostatní dopravu. Mimo jiné proto, že takto vzniklá zácpa by na jiném místě mohla vést k zablokování dalších vozidel MHD. ad 3) Pomocí trolejového kontaktu. ad 4) V řadiči je naprogramován poměrně složitý algoritmus, který pro určitý okamžik vybere vhodný režim řízení dopravy. Při tomto výběru se preferují požadavky vozidel MHD tak, aby celkové sdržení všech vozidel na křižovatce bylo co nejmenší. 9.3.2001 15:12

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.