Na plakátě ČSSD drtí zatnutá pěst drahotu, stejně jako na prvorepublikové reklamě obuvnické firmy Baťa. Na druhém billboardu ODS křičí baťovské heslo z roku 1934: Budujeme velký Zlín.
Sociální demokracie vysvětluje, že baťovským heslem reaguje na aktuální problémy voličů.
"Vláda prosazuje opatření, která útočí přímo na peněženky občanů. My jim to chceme aspoň částečně kompenzovat třeba snížením cen za svoz odpadů," vysvětlil lídr kandidátky ČSSD Boris Popesko.
Občanští demokraté se zase podle primátorky Zlína Ireny Ondrové vrátili k Baťovi proto, že jeho myšlenky jsou stále aktuální a živé. "On chtěl budovat velký Zlín. My k tomu přidáváme, že velké vize se nemění," řekla.
"Už se nevymezují vůči komunismu"
To, že měly jejich štáby podobný nápad, lídrovi ČSSD Borisi Popeskovi nevadí. Podle zlínského historika Davida Valůška může mít odkaz na tradici u voličů úspěch. "Na Baťu lidé stále slyší," míní Valůšek.
Kampaň s využitím baťovské tradice může být z pohledu historiků přelomová. "Dosud se politikové převážně vymezovali vůči komunistickému režimu, letos jdou dál do historie a připomínají úspěchy, na které by rádi navázali," řekl Valůšek.