Plakát zlínské ČSSD, která se nechala inspirovat reklamou Tomáše Bati. | foto: Silvie Lečíková

Na Baťu lidé slyší, uvědomili si politici. Jeho myšlenkami si přizdobili kampaň

  • 40
Na myšlenkách slavného obuvníka Tomáše Bati postavili předvolební kampaň občanští a sociální demokraté ve Zlíně. Ač obě strany dlouho tajily, s jakou zbraní vytáhnou do voleb, nakonec se ukázalo, že obě sáhly po tomtéž. A to po osvědčené tradici.

Na plakátě ČSSD drtí zatnutá pěst drahotu, stejně jako na prvorepublikové reklamě obuvnické firmy Baťa. Na druhém billboardu ODS křičí baťovské heslo z roku 1934: Budujeme velký Zlín.

Reklamní plakát Tomáše Bati Sociální demokracie vysvětluje, že baťovským heslem reaguje na aktuální problémy voličů.

"Vláda prosazuje opatření, která útočí přímo na peněženky občanů. My jim to chceme aspoň částečně kompenzovat třeba snížením cen za svoz odpadů," vysvětlil lídr kandidátky ČSSD Boris Popesko.

Občanští demokraté se zase podle primátorky Zlína Ireny Ondrové vrátili k Baťovi proto, že jeho myšlenky jsou stále aktuální a živé. "On chtěl budovat velký Zlín. My k tomu přidáváme, že velké vize se nemění," řekla.

"Už se nevymezují vůči komunismu"

To, že měly jejich štáby podobný nápad, lídrovi ČSSD Borisi Popeskovi nevadí. Podle zlínského historika Davida Valůška může mít odkaz na tradici u voličů úspěch. "Na Baťu lidé stále slyší," míní Valůšek.

Kampaň s využitím baťovské tradice může být z pohledu historiků přelomová. "Dosud se politikové převážně vymezovali vůči komunistickému režimu, letos jdou dál do historie a připomínají úspěchy, na které by rádi navázali," řekl Valůšek.

Volební plakát zlínské ODS, která využila myšlenku Tomáše Bati.

Volební plakát zlínské ODS, která využila myšlenku Tomáše Bati.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video