- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak se jich vyvarovat je správně česky.
"proto iDNES.cz přináší ty nejčastější situace, ve kterých motorkáři bourají, a několik tipů, jak se jim vyvarovat."
Dalo by se to napsat strucneji. Stacilo by, aby si motorkari prestali myslet, ze jsou pany silnice, nejezdili jako dobytek a aspon obcas dodrzovali dopravni predpisy. Ale to by asi nebyl ten spravny adrenalin.
Ono by stačilo kdyby motorkáři používali mozek a ne emoce.
k autu, co odbočuje vlevo z hlavní - ono by úplně stačilo, kdyby motorkáři přestali předjíždět kolony.
A pak ve výčtu chybí nepředjíždět v nepřehledných místech, dodržovat rychlost, nesvítit dálkovými, neboť díky oslnění výrazně zhoršuje odhad rychlosti motorkáře
JJ. Auta zase neví, že si nesmí při odbočování doleva najíždět do protisměru, protože motorka má zprava jinak dost místa, že plná čára neznamená zákaz předjíždění a je povinen umožnit předjetí, nesvítit dálkovými, protože přilba nemá stěrače a není nic vidět...
Stejně nebezpečná jako odbočka vlevo je i odbočka vpravo po které přijíždí vozidlo. Jakmile začnete předjíždět tak se může stát že nebudete za předjížděným vozidlem vidět a ten na vedlejší odbočí na hlavní doleva přímo proti vám. Toto platí i pro osobáky.
Ano, poměrně častý problém - řidič z vedlejší netuší, že je povinen dát přednost VŠEM, kteří jedou po hlavní. Což také znamená, že pokud kvůli koloně nevidí na druhý pruh, musí počkat.
Největší problém rizikových motorkářů je to, že nepředvídají. Když ho mám dva metry za autem v rychlosti okolo 100 km/h, tak mu držím palce, abych nemusel nouzově brzdit.........
Když jsou to dva metry, má ještě šanci místo brzdění přesednout k Vám na auto
Je zajímavé, že v bodě č.3 jasně říká, že nemá předjíždět, pokud vlevo vidí jakoukoli odbočku, ale už mu vůbec nevadí, že v bodě č.2 předjíždí přes přechod (nebo aspoň nerespektuje přednost chodce na přechodě na víceproudé silnici)
Ten kočárek může vyjet zpoza auta i mimo přechod. Je nesmysl hledat pihy na kráse a přitom naprosto přehlédnout, co se Sršeň snažil říct.
Když jedu po okresce 90-95 km/h, hlídám si ve zpětném zrcátku auto za mnou, tak mám či musím (????) předpokládat, že se odzadu vyřítí motorkář předjíždějící před zatáčkou (!!!) rychlostí cca 140 km/h (je to otázka pár vteřin!!) a bude mít silnou "potřebu" se před protijedoucím autem vmáčkout přede mě?
To sjíždění pneumatiky je velká hloupost. nesjíždí se od krajů, ale naopak nejrychleji se ničí tvar uprostřed a vytváří se "ploška"
No to nejvíc záleží na stylu jízdy, mimo jiné proto jsou u spousty motorkářů oblíbené použité okruhové pneumatiky, protože na okruhu je mají skoro všichni sjeté po stranách, kdežto při cestování se spíš sjíždí prostředek.
Nejvíc záleží na tom, jak člověk projíždí zatáčky, čím lépe je projíždíte, tím více se pneumatika sjíždí na okraji. Dost bych věřil tomu, že Sršeň to bude mít sjeté po krajích také. Já také měním spíš protože mám v prostřed placku, ale to je hlavně proto, že se bojím lidí, kteří se mně snaží zabít. Odstavené auto, za zatáčkou bez trojúhelníku, nebo "řidič" brzdící v apexu nejsou na českých silnicích neobvyklé jevy, takže je potřeba si nechat velký prostor na řešení nouzové situace.