K tomu, aby se půjčky na jeho výstavbu mohly splatit (splátky jsou financovány výhradně z mostního mýtného), je zapotřebí dlouhodobý denní průměr více než 10.000 vozidel denně.
Nynější provoz je tedy sice nad tímto požadavkem, ale přesto je vzhledem k období nejvyšší turistické sezóny hodnocen jako slabý. Jen za první tři dny jej mělo podle očekávání přejet na 100 000 vozidel.
Konkurenční, trajektové spojení mezi dánským Helsingörem a švédským Helsingborgem, jež původně počítalo se ztrátou přibližně 30 procent pasažérů, tak podle dánského deníku Berlingske Tidende ztratilo pouze 15 až 20 procent zákazníků.
Časový zisk z přejezdu mostu je pro turisty cestující dále do Švédska podle listu vcelku malý a vzhledem k výši poplatku za most se mnohým nevyplatí.
Přejezd mostu osobním automobilem v jednom směru stojí 255 švédských korun, což odpovídá asi 1100 Kč.
Také mnohé kamióny podle deníku vesměs upřednostňují starý způsob lodní dopravy, neboť například při cestě s nebezpečným nákladem nemusejí respektovat časová omezení. Po mostě mohou takto naložené kamióny přejíždět jen v noci od 23 do 6 hodin.
Výsledky prvního týdne sice napovídají mnohé o tom, jak severská veřejnost nový most přijímá, avšak z dlouhodobého hlediska ještě nemusejí mít rozhodující charakter.
Vlastník mostu, Öresundské konsorcium, které je z poloviny vlastněno švédským a z poloviny dánským státem, ujišťuje, že splátky dluhů budou v každém případě prováděny podle plánu.
Öresundský most spojuje Dánsko se Švédskem |