Mám pocit, že jsem se stala obětí byrokratického aparátu, který produkuje upomínky a reklamace hází do koše. Nepřekvapilo by mě, kdyby se to stalo za komunistů, ale teď – v době tržní ekonomiky a usilování o každého zákazníka – mě to zaráží. A zejména u TELE2, který se soudí s Českým Telecomem o 2,14 miliardy Kč za opakované porušování předpisů o ochraně hospodářské soutěže. Operátor TELE2 porušil v mém případě nejen pravidla slušnosti, když neodpovídal na mé reklamace a stížnosti!
Jsem zákazníkem TELE2 s.r.o. od jara 2003. Ovšem výhody tohoto operátora jsem čerpala jen do počátku prosince 2003. Od té doby ztrácím pouze čas a nervy. Snad jsem byla jedním z prvních zákazníků, nadšená výhodami tak, že jsem jim přivedla asi 5 nových zákazníků. Zlom v nadšení nastal, když mi přišla faktura za období 10/2003 na dvě telefonní čísla – moje plus cizí telefonní číslo, jehož majitele vůbec neznám. Tudíž jsem měla platit hovory za cizí osobu!
Po půl roce se vysvětlilo, že operátor zaregistroval omylem toto telefonní číslo k mému číslu zákazníka (naše telefonní čísla se liší jen v jedné číslici). Co však omluvě TELE2 předcházelo a co po ní následovalo, je jak ze špatného snu:
1. listopad 03 – okamžitá reklamace chybné faktury v Call centru, na jejich žádost jsem zaslala reklamaci též faxem. Žádala jsem správnou fakturu, abych mohla zaplatit.
2. prosinec 03 – 1. upomínka k 1. faktuře, odpojili mě od služby, znovu telefonická reklamace.
3. leden 04 – přišla další chybná faktura na dvě telefonní čísla za období 11-12/2003, moje okamžitá reklamace v Call centru, přišla 2. upomínka k 1. faktuře, opět reklamace v Call centru plus písemná reklamace na adresu, kterou mi sdělil operátor.
4. únor 04 – 1. upomínka k 2. faktuře, moje reklamace na Call centru, moje písemná reklamace na nově udanou adresu.
Upozorňuji, že jsem stále čekala na správnou fakturu, abych mohla zaplatit, co jsem provolala. Nedostala jsem však žádnou odpověď na mé reklamace. Když se nic nedělo, telefonovala jsem na reklamační oddělení a bylo mi řečeno, že nemám nic podnikat, že vše zařídí. Další sled událostí byl:
5. duben 04 – omluvný dopis od TELE2, v němž byla uvedena částka, kterou mám zaplatit a jaké bankovní spojení. Celkem se jednalo o částku 163,50, kterou jsem okamžitě uhradila a čekala na připojení k sjednané službě.
6. květen 04 - 2. upomínka k 2. faktuře, reklamace na Call centru – bylo mi řečeno, že nemám nic podnikat.
7. srpen 04 – přišel mi dopis z celostátního vymáhacího centra CREDITEXPRESS CR s.r.o. – upomínka o zaplacení 2. faktury + úrok z prodlení + 100 Kč administrativní poplatek. Přišel mi další dopis od TELE2, že postupují pohledávku 150,50 Kč společnosti OSPEN s.r.o., které mám částku uhradit. V tomto okamžiku jsem měla všechny závazky vůči TELE2 uhrazené a částka 150,50 mi nic neříká. Okamžitě jsem věc telefonicky reklamovala na TELE2, bylo mi řečeno, že sice vidí v záznamech, že jsem vše uhradila, ale teď už musím jednat s organizacemi, kterým postoupili „pohledávky“.
8. září 04 – napsala jsem stížnost řediteli TELE2 – dodnes bez odezvy. Oběma společnostem jsem napsala vysvětlující e-mail. Na OSPEN to platilo, na CREDITEXPRESS ne.
9. listopad 04 – přišla mi poslední upomínka před zahájením soudního řízení od CREDITEXPRESS. Okamžitě jsem jim telefonovala a na vyžádání jim poslala veškerou dokumentaci i omluvný dopis TELE2 z dubna 04.
Od té doby se nic nedělo, až teď – v únoru 05 – jsem obdržela od TELE2 dopis ve věci POKUS O SMÍR - Oznámení o přípravě postoupení pohledávky na třetí subjekt. Jedná se o částku 284,50 Kč, což je částka druhé chybné faktury, za kterou se mi v dubnu 04 společnost TELE2 omluvila. Je to dílo šotka nebo neschopného oddělení péče o zákazníky?
Takže to vypadá, že TELE2 postoupí věc některým vymahačům, kteří ze mě ty peníze přece jen vyrazí!
Možná by mě potom zpřístupnili výhodný tarif, který mám ve smlouvě J a který nemohu již více než rok používat ???