Podle Havlíčka tento tým v posledních měsících naprosto selhal, a proto se od základu změní. Jméno nového tiskového mluvčího bude podle Piskáčka oznámeno po jmenování Havlíčka ministrem.
„Musí tam být brilantní tým schopných lidí, kteří pracují s posledními technologiemi a novinářům reagují ne do jednotek dnů, dokonce ani ne jednotek hodin - musí reagovat kvalifikovaně v rámci několika desítek minut,“ uvedl Karel Havlíček a doplnil, že pokud je resort vlajkonošem kvality celého hospodářství, pak se musí podle toho chovat i sám.
Havlíček říká, že každý musí vědět, že ministerstvo „je zde pro něj“. Zpětná vazba pro dotazy podnikatelů, spotřebitelů i novinářů bude okamžitá, slibuje.
„Do Asociace malých a středních podniků a živnostníků (jejímž byl donedávna předsedou představenstva) nám v době zavádění GDPR mailovaly denně i stovky podnikatelů, sekretariát byl malý, a přesto byla podmínka, že do 48 hodin měl každý kvalifikovanou odpověď. Kdo to nezvládal, nemohl v AMSP pracovat. Stejně tak tomu bude i na MPO,“ tvrdí budoucí ministr.
Poradce dvou ministrů
Piskáček byl mimo jiné i poradcem někdejšího ministra dopravy Aleše Řebíčka (ODS) a bývalého ministra životního prostředí Tomáše Chalupy (ODS).
V minulosti psala média o Piskáčkově možném střetu zájmů kvůli práci pro ministerstvo dopravy a stavební a dopravní firmu Viamont, s níž v oblasti korporátního PR spolupracoval a jíž byl Řebíček spolumajitelem.
Například v roce 2008 Česká televize upozornila na to, že Piskáček vyhrával výběrová řízení v klíčových dopravních institucích a zároveň byl napojen na soukromé firmy, což vyvolávalo pochybnosti o přístupu k důležitým státním informacím. „S působením v soukromém sektoru jsem skončil a žádné aktivní klienty nemám. Vzhledem k budoucímu angažmá na MPO jsem všeho ponechal,“ odpověděl na dotaz Piskáček.
Podle informací na svém webu v minulosti zajišťoval komunikaci mimo jiné pro firmy z financí, průmyslu a energetiky. Kariéru v public relations začal v roce 1998 ve společnosti Ogilvy. V následujících pěti letech pracoval například pro Severomoravskou energetiku nebo GE Capital. V roce 2003 se stal ve skupině Ogilvy vedoucím nové jednotky Mather Public Relations, kde zůstal až do roku 2010, která pracovala mimo jiné pro firmu Kapsch zabývající se provozem mýtných systémů.
Mezi jeho klienty patřily společnosti ze sektoru financí (HVB Bank, registr informací o dlužnících Solus), obranného průmyslu (General Dynamics), telekomunikací (Nextra, Telenor), energetiky (Severočeské doly) nebo státní správy (ministerstvo dopravy, ŘSD). Od roku 2010 má Piskáček vlastní praxi. Věnoval se také sektoru realitního developmentu (PPF Real Estate, CPI) nebo financí (Komerční banka). Mezi roky 2015 a 2016 byl šéfem externí komunikace mobilního operátora O2.