Ministerstvo škole vyčítá, že porušila podmínky, na jejichž základě akreditaci získala.
"Vedení školy během velmi krátké doby dvakrát výrazně obměnilo pedagogický sbor, a to tak zásadním způsobem, že současný stav personálního zajištění neodpovídá nárokům na vysokoškolské studium," uvedl Ondřej Gabriel z tiskového odboru ministerstva školství závěry akreditační komise.
Učitelé neměli titul
Studijní program prý zajišťovali učitelé, kteří se oborem cestovní ruch buď nikdy odborně nezabývali, nebo jen okrajově, navíc někteří z nich pracovali i na jiných vysokých školách, takže škola nebyla schopna zajistit výuku.
S tím škola ani její učitelé nesouhlasí. "Lidé, kteří na škole učili, byli podle mého názoru kvalifikovaní. Třeba neměli titul docent, ale pracovali v oboru cestovní ruch," hájil školu bývalý prorektor pro pedagogickou činnost Karel Šrédl.
Vedení školy se proto rozhodlo bojovat a rozhodnutí ministerstva zvrátit. "Jelikož se vznesené výhrady neopírají o pravdivé informace, vedení školy a rektor podali odvolání k rozkladové komisi, včetně konzultace provedené u Nejvyššího soudu České republiky," uvádí škola na svých stránkách.
V praxi to znamená, že rozhodnutí znovu prozkoumá zvláštní komise, která vydá buď kladné, nebo záporné doporučení pro ministra školství. Ten pak bude mít rozhodující slovo.
Do té doby bude výuka pokračovat. Pro stovku studentů, kteří školu navštěvují, to však znamená nejistotu. Pokud by škola o akreditaci skutečně přišla, museli by dokončit letní semestr jinde.
Kvalitu nikdo nesrovnává
Vysoká škola cestovního ruchu a teritoriálních studií by se tak stala vedle Pražského technologického institutu už druhou soukromou vysokou školou v metropoli, které ministerstvo školství akreditaci sebralo.
V Praze nyní funguje celkem 24 soukromých vysokých škol. Úroveň vzdělání, které poskytují, hodnotí akreditační komise.
"Z dostupných informací lze soudit, že není zásadní rozdíl v uplatnění absolventů soukromých a veřejných vysokých škol. Obecně se vyskytují stížnosti jak na ty soukromé, tak i na vysoké školy veřejné," upozornila Helena Müllerová z ministerstva školství.
Žebříček kvality škol nikdo nevytváří. "Bylo by to nespravedlivé, protože každá škola má svá specifika," vysvětlila Bohumila Beranová z Ústavu pro informace ve vzdělávání.