Vůz za zhruba půl milionu korun spotřebuje pouze 4,3 litru benzinu na 100 kilometrů, tedy 60 procent obvyklého množství.
Ministerstvo chce jeho provozováním demonstrovat přínos nové technologie v současném stavu městské mobility. Díky elektromotoru má vůz nižší spotřebu i emise. Podle testů dosahují 40 procent hodnot požadovaných evropskými normami.
Toyotu Prius prý ocení zejména pražské ovzduší. „Zejména v hustém městském provozu se ukazuje výhoda hybridního pohonu. Auto při nízkých rychlostech
využívá elektromotor, tudíž má v ten moment naprosto nulové emise a nezatěžuje okolí žádným hlukem,“ řekl Jakub Kašpar z odboru vnějších vztahů ministerstva.
Podle Kašpara bude auto převážně jezdit mezi ministerstvem a úřadem vlády s poštou a vládními materiály. Dokumenty si úřady posílají auty téměř denně.
V případě, že Ambrozek bude plánovat pouze cesty po hlavním městě, bude se v
hybridním autě vozit také. Pro delší výjezdy však vůz není vhodný, protože nemůže být naplno využit elektromotor a vůz je totiž menší než obvyklá ministerská auta.
Japonská Toyota je prvním sériovým výrobcem hybridní technologie na světě. Model Prius se v Evropě stal automobilem roku 2005. - více zde