Odpovědi Miloše Kužvarta najdete ZDE. |
Miloš Kužvart je po Pavlu Mertlíkovi nejmladším členem Zemanova kabinetu - bude mu čtyřicet. Je známý především tím, že vždy vystupoval proti dostavbě Temelína a že zkomplikoval dokončení dálničního obchvatu kolem Plzně. Loni také povolil kácení kůrovcem napadených stromů v dosud bezzásahové první zóně Národního parku Šumava, kde normálně hrozí vysoké pokuty i jen za trhání borůvek či sbírání hub.
Vystudoval geologii a v letech 1990 až 1994 pracoval v různých funkcích na ministerstvu životního prostředí. Po neshodách s tehdejším ministrem Františkem Bendou odešel do soukromé firmy.
Miloš Kužvart je rozvedený a má jednoho syna. Velmi si zakládá na tom, že s ním i přes nynější pracovní vytížení tráví každou neděli.
Podle mnohých kolegů je Miloš Kužvart na ministra "příliš zelený". Nikdy se netajil svou nechutí dostavět Temelín. Tvrdí, že jeho elektřinu Česká republika nepotřebuje. Dostavbu nedoporučila ani expertní komise, jejíž vytvoření prosadil i přes odpor ministra průmyslu Miroslava Grégra.
Ve sporu je i s ministrem dopravy Antonínem Peltrámem, který prosazuje stavbu dálnice D8 přes České středohoří.
Získal Cenu Josefa Velka za osobní nasazení ve věcech ochrany přírody (1998), ale i Zeleného strašáka za "nejnestydatější lež v oblasti ekologie", které se dopustil tvrzením, že chce urychlit výstavbu dálnice u Plzně.
Plzeňské sdružení Dálnice podalo letos v lednu na Kužvarta trestní oznámení. Podezřívá ho ze zneužití pravomoci veřejného činitele a z toho, že jedná ve střetu zájmů.
"Ministrův bratr zastupuje odpůrce delší trasy obchvatu zvané SUK2. Domníváme se, že to ovlivnilo některá jeho rozhodování v případě dálnice," řekl předseda sdružení Martin Pytlík. Ministr nařčení odmítl.