Vlastní stanice pro cestující by byla v místech, kde se nyní nachází již zastaralá myčka vozů metra. Tu chce dopravní podnik zrekonstruovat a umístit v sousední hale. "V plánu našich investičních akcí tato stanice je. Pokud by se vše podařilo, byla by stanice otevřena už v příštím roce," uvedla mluvčí Dopravního podniku Zuzana Knoblochová.
Náměstek primátora pro dopravu Martin Hejl však brzký termín stavby nové stanice zpochybnil. "Záměr postavit tuto stanici metra sice existuje už asi dvanáct let, ale nyní se teprve zpracovává dokumentace k územnímu řízení. Stanice by byla samozřejmě pro tuto část Prahy přínosná, ale bohužel jsou zde i technické argumenty proti. Teď jde o to, jestli se nám je podaří vyřešit," řekl Hejl. "Pokud se podaří získat stavební povolení ještě v tomto roce, mohla by stavba začít za rok a výstavba by pak trvala asi dva roky," míní primátorův náměstek.
Nová stanice metra by se nacházela poblíž křižovatky Černokostelecké a Sazečské ulice, kde by také vyrostl nový autobusový terminál a dvě velká záchytná parkoviště Park and Ride. Právě přesunutí autobusového terminálu od nynější konečné stanice metra Skalka k hostivařskému depu by snížilo dopravní zátěž u Skalky. U depa Hostivař by pak končilo svou jízdu dvanáct linek Pražské integrované dopravy a sedm linek ČSAD.
Stanice ve spojení se záchytným parkovištěm má mít výhodnou polohu i pro dopravu návštěvníků vznikajícího sportovního komplexu na Hagiboru.
Stavba nové stanice v depu Hostivař by vznikala za provozu, tedy bez omezení dopravy na trase metra A. Obdobným způsobem vznikla i stanice metra Skalka, kterou při výstavbě vlaky metra projížděly.