FOTOGALERIE: Havarovaná souprava metra
Nová souprava typu M1 havarovala minulé pondělí během poslední testovací jízdy nedaleko depa Zličín. Vlak prorazil zarážedlo i plot a zabořil se do země směrem k pražskému silničnímu okruhu. Z kolejí sjela zhruba polovina vlaku. - více zde
Ani po více než týdnu se hasičům a technikům nepodařilo zabořenou soupravu vytáhnout. Na místě pracuje speciální jeřáb, který dal zpět na koleje zatím jen několik vagonů.
Inspektoři mezitím určili příčinu nehody. "Vyhodnocení dat z tachografu a dalších diagnostických zařízení prokázalo, že brzdový systém a další systémy vlakové jednotky fungovaly naprosto bezchybně. Příčinou tedy bylo selhání lidského faktoru," sdělil iDNES Petr Sedláček ze společnosti Siemens, která novou soupravu vyrobila a testovala pro pražské metro.
Strojvedoucí jel podle něj rychlostí přesahující osmdesát kilometrů v hodině v místě, kde je předepsána maximálně šedesátka. Strojvůdce nesnížil rychlost ani podle návěstidel na trati.
Navíc se neřídil dokumentací ke zkušební jízdě a projel místo, kde měl podle příkazu zastavit. "Souprava tak začala brzdit až na základě automatického spuštění systému nouzového brždění. Vzhledem k výraznému překročení povolené rychlosti však už ani bezchybně fungující brzdový systém ani zábrany na konci trati nemohly zabránit vykolejení soupravy," dodal Sedláček.
Společnost Siemens dosud dodala Dopravnímu podniku 47 pětidílných souprav, které jezdí na trase C pražského metra od roku 2001.