Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Metro jako bariéra

  6:48aktualizováno  6:48
Praha - Nové stanice metra se už stavějí vždy s plošinou nebo výtahem pro vozíčkáře, invalidy či rodiče s kočárky. „To oceňujeme. Ale když není možné v centru města vystoupit, není proč na okraji města nastupovat,“ říká Erik Čipera z občanského sdružení Asistence. Stojí za otevřeným dopisem řediteli Dopravního podniku a pražskému primátorovi. „U celé řady stanic metra, které byly vybudovány dříve, nedochází ke zpřístupnění pro vozíčkáře. Překvapuje nás nedůslednost, se kterou se změny dějí,“ píše se v dopise. Asistence zde poukazuje na situaci v centru Prahy, kde jsou výtahy pro Pražany, kteří nemohou jet po eskalátorech, pouze ve třech stanicích. Dopravní podnik se však brání. „Ve stanicích, kde to bude možné, postupně vybudujeme výtahy. V centru ale výtahy znemožňuje stará architektura stanic,“ říká mluvčí podniku Ondřej Pečený.

MEX: Metro jako bariéra | foto: Michal ŠulaMF DNES

Stanice metra budované v době, kdy se postižení přehlíželi, znemožňují výstavbu výtahů, které by jim mohly pomoci dnes.

Praha - „Nedostupnost MHD brání dalším možnostem zapojit tělesně postižené do každodenních aktivit,“ píše občanské sdružení Asistence Dopravnímu podniku a magistrátu v otevřeném dopise.
Asistenti vozíčkářů se problémem, jak se dostat do metra, aniž by dostali pokutu za jízdu s vozíkem po eskalátoru, zabývají každý den. Ptají se, proč už nejsou stanice bezbariérové. Zejména v centru.

Problém: vysoké náklady
„Výstavbě výtahů nám v centru brání prostorové řešení stanic. Vyžádalo by si to rozsáhlou stavbu v podzemí i na povrchu, což by bylo enormně drahé,“ vysvětluje mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený. Dodává, že vyústění výtahové šachty by na povrchu často končilo v soukromém objektu. To však neplatí u všech stanic. Na Můstku „B“ se již bezbariérový výstup staví a další stanice má podnik v plánu. „Nemůžeme říci, že podnik vůli ke zlepšování nemá. Chceme vyvolat debatu, zda by šlo místo stavby nových stanic zlepšit ty stávající,“ říká Erik Čipera z Asistence. Problém vidí také ve speciálních autobusových linkách pro vozíčkáře. „Jsou zajišťovány nejstaršími možnými autobusy. Tomu také odpovídá jejich poruchovost, hlučnost a dýchatelnost v jejich okolí i uvnitř,“ dodává na adresu Dopravního podniku.

Autor:


Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

Tisíce domácností zůstávají bez proudu, na jihozápadě bude dál sněžit

Kolonáda v Janských Lázních (17.1.2018).

Na jihozápadě Čech a na Vysočině bude v pátek trvale a místy i vydatně sněžit. Během šesti hodin může napadnout až...

Ze tří zón šumavského parku se stanou čtyři, přibudou klidová území

Pohled z rozhledny na Roklan

Z původních tří zón, které dosud tvořily Národní park Šumava, se letos mají stát čtyři. Čekají se ostrá vyjednávání....

Mladí puškaři míří do Uherského Brodu z celé země, mají široké uplatnění

Na Střední školu COPt v Uherském Brodě chodí čtyři stovky studentů, obor...

Na velký zájem o studium maturitního oboru technik–puškař na Střední škole COPt v Uherském Brodě reaguje Zlínský kraj,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz