Novelu drážního zákona, kterou předložil Petr Dolínek z ČSSD a kterou podpořili poslanci v prvním čtení, nyní posoudí hospodářský výbor. O automatickém provozu podzemní dráhy uvažuje Praha u chystané linky D.
Automatizovaný provoz metra si vyžádá vyšší prvotní investici, výrazně nižší by ale byly provozní náklady. Linka D má vést v počáteční fázi z Pankráce do Písnice. Trasa do budoucna spojí centrum s jižní částí města. V další fázi se předpokládá stavba zbylých dvou stanic na náměstí Bratří Synků a náměstí Míru.
Dopravce nyní musí podle platného zákona zajistit, aby drážní vozidla řídily osoby, které mají platný průkaz způsobilosti. Návrh by pro metro s automatickým provozem stanovil výjimku. Praha podle Dolínka potřebuje mít zákonnou jistotu, že bude moci vypsat výběrové řízení na vlaky metra, bezpečnostní systém a dispečink pro automatický provoz na této lince.