"Zákon o silniční dopravě jednoznačně hovoří o zkoušce v čísle jednotném. Povinnost je uložena právě tímto způsobem a žádným jiným," napsal Kvasnička. Odvolává se přitom na novelu tohoto zákona, která platí od loňského července. Podle něj opakování testů neumožňuje.
Hejl však v dopise jednateli uvedl, že podle zákona může samospráva města stanovit vyhláškou nejen nutnost složit zkoušku, ale i způsob provádění testů. "Prokázání (znalostí) zkouškou tedy není v zákoně definováno jako jednorázový akt, který se nemůže opakovat," soudí náměstek.
Přezkušování řidičů podle Hejla vede ke zlepšování jejich služeb zákazníkům. Testy podle něj řidiči musejí opakovaně skládat i v dalších městech, například v Brně dokonce každé dva roky.
Kvasnička však namítl, že náměstek dává za příklady magistráty, které podle něj jednají rovněž protiprávně. Opakování testů je diskriminací řidičů taxi, dodal jednatel. Hejl podle něj není na odborné výši a neměl by být předsedou dopravní komise magistrátu ani dopravním náměstkem. Hejl na to odpověděl, že od Kvasničky očekává písemnou omluvu.