"Hlavní myšlenkou bylo zaujmout, pojmout to vtipnou formou. Příběhy jsou smyšlené, samozřejmě se tam objevují i některá fakta z historie a ze života osobností," řekl Jiří Zámečník, manažer cestovního ruchu Českomoravského pomezí.
Filmy z Poličky, Mýta, Litomyšle, Moravské Třebové a Svitav budou do týdne na webu sdružení, kde bude vše uvedeno na pravou míru. Diváci se ze spotů například dozvědí, že předci skladatele Martinů v Poličce byli nemehla a že karosář Sodomka z Vysokého Mýta navrhoval auta podle ženských křivek.
"Tento způsob reklamy je moderní, používají ho i automobilky. Spot je kontroverzní, musí vzbudit pozornost tak, aby lidé chtěli zjistit, jak to bylo, a poté se dozvědí víc o městě a regionu. Bez toho by to nedávalo smysl," uvedl starosta Vysokého Mýta Miloslav Soušek.
On sám to považuje tak trochu za zoufalý pokus přitáhnout zájem o města v kraji, kterému se turisté spíše vyhýbají.
Odvážné filmy jsou hlavně pro mladé
Hlavní výhoda provokativních filmů má spočívat v tom, že města je nechají jen vyrobit, ale nebudou platit nic za jejich promítání. Mají se šířit samy prostřednictví internetu a sociálních sítí. A zejména mezi mladými.
Hlavní ale bude to, jak na ně lidé zareagují. "Zatím jsme měli ohlasy dobré," říká Severová. "Tvůrci byli odvážní, doufáme, že to bude mít pozitivní vliv," řekl Soušek.
Podívejte se na klip o Oskaru Schindlerovi ve Svitavách