Přístroje však nadále budou situaci monitorovat. "Měření jednoznačně prokázala překročení imisních limitů, bylo však inverzní počasí," vysvětlil Horák, proč se v nich bude pokračovat.
Ovzduší na barrandovském sídlišti je špatné zejména kvůli tranzitní kamiónové dopravě. Nákladní automobily by měly v budoucnu jezdit po silničním obchvatu, který povede ze Slivence přes Radotín do Jesenice v okrese Praha-západ. Stavba propojí plzeňskou a brněnskou dálnici a také Strakonickou ulici.
V páté městské části už vznikla na podporu výstavby obchvatu i petice, kterou podepsalo zhruba 4500 lidí. Zástupci radnice ji v polovině listopadu předali do Poslanecké sněmovny. U okruhu se nyní posuzují dva návrhy vedení této dopravní stavby z hlediska vlivu na životní prostředí, a to severní a jižní. Radnice Prahy 5 i obyvatelé podepsaní pod peticí podporují jižní trasu, protože je zakreslena v územním plánu; v případě severní varianty by se předpokládaný termín výstavby v roce 2002 o několik let oddálil.