Skupina zvyšovala svůj výkon prakticky ve všech segmentech. Za kvalitním výsledkem stojí podle Terezy Sedlákové z Mafry především dobré výkony inzertních tržeb v oblasti printu a jejich podstatné zvýšení v on-line segmentu, který je stabilně důležitým zdrojem vysoké efektivity celého vydavatelství.
„K nárůstu obratu došlo také v digitálu, kdy společnost ACOMWARE poprvé překonala hranici obratu 100 milionů Kč za rok. Stabilní výkonnost, včetně ziskovosti v řádu desítek milionů korun, si udržela rozhlasová skupina na čele s Rádiem Impuls – nejposlouchanější stanicí v ČR. Vedle tradičních formátů se loni dařilo dobře rozvíjet i ty nové, mezi něž patří například videoobsah, do nějž směřuje část investic společnosti,“ uvedla Sedláková.
MAFRA Slovakia vytvořila pozitivní EBITDA ve výši 371,5 tisíce eur, při výnosech ve výši 7,6 milionu eur a na tržbách loni zaznamenala 8% nárůst. MAFRA Slovakia potvrdila pozitivní trend a opět dosáhla vysokou EBITDA. Skupina se zaměřila především na rozvoj již existujících projektů. Rovněž začala pracovat na zavedení nového systému zpoplatněného obsahu. Prodej všech titulů mediální skupiny MAFRA Slovakia v uplynulém roce byl pak stabilní.
„K dobrému hospodářskému výsledku společnosti MAFRA, a.s., za rok 2016 výraznou měrou přispěly v minulosti realizované restrukturalizační kroky v rámci silného procesu změn a z toho vyplývající vysoká efektivita řízení v rámci celého vydavatelství. V případě tiskáren v Čechách i na Moravě pak také lepší efektivita výroby vlastních i externích tiskových zakázek, a to jak tuzemských, tak zahraničních,“ uvedl Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA, a.s..
„Z výsledků je zřejmé, že úspěchů jsme dosáhli ve všech oblastech mediálního byznysu. A právě diverzifikace našich produktů, a tím pádem i zdrojů příjmu, byla hlavní příčinou pozitivního výsledku hospodaření i v roce 2016,“ dodal Košík.
Mediální web MediaHub.cz je součástí skupiny Mafra Slovakia.