2. kvalitní pedagogický sbor
Jednak je nutné zkvalitnit přípravu budoucích pedagogů, protože na vysokých školách na učitelských oborech probíhá výuka příliš teoreticky a naprosto odtrženě od praxe. Vyučují zde vysokoškolští pedagogové, kteří nikdy na střední (základní) škole nikdy neučili, a tak přednášejí především odbornou stránku předmětu, tj. vysokoškolskou látku. Úplně se zapomíná na tu skutečnost, že při učitelském studiu by didaktika a pedagogika měly být profilující.
Dále je potřeba propustit nekvalitní učitele, kteří nejsou schopni nic naučit, vytvářejí v hodinách dusno a ve školství spíše škodí.
3. optimální osnovy
Není možné, aby studium vypadalo tak, že se studenti probíranou látku jednorázově naučí, a pak ji zapomenou. Velké množství předepsané látky ke zvládnutí ještě neznamená kvalitní výuku. Mnohdy platí méně je více. Tedy kvantita není kvalita! Při menším objemu probírané látky mohou studenti skutečně porozumět i širším souvislostem.
A potom teprve lze připravovat novou mat
uritu:Pouhé zavedení státní části maturity nezajistí tolik potřebnou vyšší úroveň vzdělání. Srovnávat znalosti studentů také nebude možné, poněvadž např. studenti na gymnáziu mají jiné postavení než studenti na odborných školách. Zatímco u gymnazisty se předpokládá, že půjde studovat na vysokou školu (ať tedy složí státní maturitu z českého a cizího jazyka, matematiky a volitelného předmětu). Student střední odborné školy má především složit maturitu odbornou. Proč se nepočítá se státní odbornou maturitou
?Proč se nepočítá se zavedením státní maturity až od roku 2005? Ti studenti, kteří nyní na středních školách studují, nepočítali se státní maturitní zkouškou. Kdyby předem věděli, co je čeká, možná by zvolili jinou školu.
David Maroš, učitel předmětů matematika, výpočetní technika, Střední zdravotnická škola Brno, Lipová 18