"Cílem kampaně je oslovit širokou veřejnost a všem, kteří mají zájem o službu v ozbrojených silách České republiky, ukázat nejjednodušší cestu k informacím, jak se stát profesionálním vojákem," řekla o kampani Jana Zechmeisterová z ministerstva obrany.
Za celou kampaň, kterou povede celostátně například formou inzerátů v médiích, utratí podle mluvčí armáda 800 tisíc korun.
Armáda pro lov nových vojáků nasadila inzerát s designem, který "představuje armádu jako zaměstnavatele, který dokáže ocenit a odměnit kvality uchazeče", podotkla Zechmeisterová.
Armádní informační web NovaKariera.cz. Zájemci mohou také volat na bezplatnou informační linku 800 154 445.
Na webu Novakariera.cz, který případné zájemce láká heslem "Máme flek a stojí za to", armáda zřídila informační servis, kde si lze zjistit, o koho vojsko stojí a jaké jsou na různé pozice nároky.
Další fáze kampaně vojsko plánuje na duben, červenec a říjen. Armádní taktikou je jejich zintenzivnění a nastínění konkrétních odborností, o které má armáda zájem. "Zaútočit" se též chystá nejen na celostátní úrovni, ale i v regionech.
Doplňkem kampaně budou už tradiční náborové aktivity, které pořádají krajská vojenská velitelství - například diskuse ve školách, prezentace na výstavách nebo spolupráce s úřady práce.
Armádu během loňského roku přitom opustilo 4 671 zaměstnanců. Na počátku roku 2008 u ní působilo 38 805 lidí, ke stejnému datu letošního roku to bylo 34 134, řekla Zechmeisterová ČTK.