Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Martin Dlouhý, generální ředitel McDonald´s

aktualizováno 
- Martin Dlouhý (29 let) studoval Gymnázium Jana Keplera v Praze. Po maturitě absolvoval studium na Vysoké škole ekonomické v Praze. Inženýrský titul získal na Fakultě mezinárodních vztahů v Praze v oboru mezinárodní obchod. Po ukončení studia na Vysoké škole ekonomické získal jako nejlepší student fakulty speciální cenu Nadání Josefa, Marie a Zdeňky Hlávkových. Tato nadace je velmi uznávaná instituce s obdivuhodnou tradicí podpory školství, vědy a kultury. Vynikající pracovní i osobní zkušeností byl pro Martina Dlouhého pobyt v Číně, kde studoval po dobu jednoho roku na Pekingském jazykovém institutu. Během vysokoškolského studia pracoval v NBC News v Praze. Nové pracovní zkušenosti získal v obchodním a marketingovém oddělení společnosti BH-F System v USA v Maumee ve státě Ohio. Po návratu do České republiky pracoval Martin Dlouhý jako nezávislý konzultant pro různé zahraniční firmy. V roce 1993 nastoupil ke společnosti Mc Donald's Česká republika jako Real Estate Representative. Po necelém půl roce postoupil do funkce Real Estate Managera a od roku 1995 řídil celé oddělení rozvoje a nemovitostí společnosti McDonald's ČR ve funkci Development Manager. Od 1. dubna 1997 je Martin Dlouhý jmenován do funkce generálního ředitele McDonald's Česká republika a stává se tak v historii McDonald's v ČR prvním Čechem, který získal tuto odpovědnou funkci. Martin Dlouhý má vynikající jazykové znalosti. Ovládá angličtinu, španělštinu, ruštinu a č í n š t i n u. Je ženatý a má dvě děti. Martin Dlouhý je nejmladším generálním ředitelem McDonald's v Evropě. Martin rád sportuje. K jeho nejoblíbenějším sportům patří tenis, jízda na horském kole, windsurfing, lyžování, fotbal a basketbal. Ve fotbale fandí Slávii Praha. Líbí se mu vlastní žena a brunetky. Má rád dobré červené víno a rychlá auta. Rád cestuje a tráví svůj volný čas s dobrými kamarády.

OTÁZKA 1:
Omlouvám se za příliš přízemní dotaz, ale chci, aby můj syn, kterému  bude v září 16 let, chodil na brigádu do restaurace McDonald's. Můžete mi prosím poradit, kam se obrátit ?
Děkuji
petr.bouchner@telecom.cz
Petr Bouchner

ODPOVĚĎ:
Milý pane Bouchnere,
Váš dotaz není vůbec přízemní. Naopak. Po dovršení 16 let se Váš syn může přihlásit v kterékoliv naší restauraci v Praze. Máme jich zde celkem 21 a tak si jistě vyberete.
Srdečně Vás zdravím a budu rád, když se synovi bude brigáda u nás líbit.
Váš Martin Dlouhý


OTÁZKA 2:
nemam zadne otazky, je mi 34 let a pracuji ve funkci obchodniho reditele jedne spolecnosti v oblasti VT a IT.  dale mam na starosti organizacni stranku rozvoje spolecnosti v Evrope a v Bratislave ( v SR) dokonce jedna z nasich dcerinnych spol.  zajistuje skoleni McDonalds v oblasti vypocetni techniky.
Gratuluji k tomu co jste dokazal.
Jaroslav Kocian

ODPOVĚĎ:
Milý pane Kociane,
děkuji Vám za to, že jste si udělal čas a napsal mi. Potěšilo mě Vaše blahopřání a na oplátku bych Vám rád vyslovil své uznání za činnost, kterou vyvíjíte v oblasti Vašeho podnikání.
Přeji Vám mnoho úspěchů a nám oběma další příležitosti k výměně podobných dopisů.
S přátelským pozdravem
Martin Dlouhý


OTÁZKA 3:
Kdyz se clovek stane v 29 letech generalnim reditelem, tak to jiste neni zadna nahoda. Co je vlastne tajemstvim Vaseho uspechu?
Jiri Hec  jiri_hec@hotmail.com

ODPOVĚĎ:
Milý pane Heci,
díky za vzkaz. Nemám žádné tajemství, ale myslím si, že důležité pro můj osobní i pracovní vývoj bylo vědět od počátku co chci, mít pozitivní přístup k práci i k životu a v neposlední řadě, nebrat se moc vážně.
Hezký zbytek léta přeje
Martin Dlouhý


OTÁZKA 4:
Pane řediteli chtěl bych se Vás zeptat jak jste se dostal k mo nosti studia v Číně a co Vám toto studium přineslo.
Děkuji Kamil Konečný

ODPOVĚĎ:
Milý pane Konečný,
díky za vzkaz. Studovat v Číně jsem se rozhodl sám na základě nabídky tohoto doplňkového studia, která se vyskytla na Vysoké škole ekonomické v Praze, když jsem na ní studoval. Byla to velmi zajímavá příležitost poznat úplně jiný svět.
Srdečně Vás zdraví
Martin Dlouhý


OTÁZKA 5: Vazeny pane rediteli,
jsem konzultant a proto muj pracovni cas je zcasti rizen mymi klienty. Proto casto vyuzivam Vasich restauraci k rychlemu a vcelku prijemnemu obedu. Ocenuji, ze ve Vasich provozovnach prijimate stravenky.
K veci :
Jake mate poznatky k udrzeni kvality sluzeb ve Vasich restauracich ? Mam pocit, ze v posledni dobe se uroven sluzeb nedari udrzovat na takove urovni, jako tomu bylo drive. Nemohu Vam ted poskytnout konkretni priklady (myslim den, hodina a popisovany problem), spise zalovim z pameti :
- Malostranske nam. : dlouhe cekaci doby, na 2 Bic Macy jsem cekal pres 15 min, zadnou vetsi spicku jsem v te dobe nezaznamenal
- Vodickova : Problemy s cistotou toalet, spatne pripraveny Bic Mac
- Jizni spojka (u BP), chronicky presolene bramburky, dlouhe cekani.
Zkratka : Co vy na to ?
Diky a tesim se na odpoved.
S pozdravem,
Martin Prochazka
Ardea Consulting s.r.o.
Na zajezdu 2
CZ 101 00 Praha 10
Phone/fax : +420 (2) 67312317
Mobile : +420 (602) 334898
E-mail : ardea@login.cz

ODPOVĚĎ:
Milý pane Procházko,
díky za sdělení Vašich poznatků. Na konkrétní věci Vám odpovědět bohužel nemohu, protože neznám termíny, kdy k Vašim negativním zážitkům došlo. Přesto samozřejmě budu informovat vedoucí zmíněných restaurací.
Omlouvám se za to.
Víme, že je co zlepšovat a snažíme se naše zaměstnance stále lépe zaškolovat tak, aby k závadám docházelo jen sporadicky. Řešit věci můžeme jen pokud o nich víme a tak nám samozřejmě pomáhá i feedback jako je Váš. Poslední dobou jsme také zavedli kontrolu formou tzv. mystery dinner. Jsou to kontrolní návštěvy lidí, kteří nejsou našimi zaměstnanci a tak nejlépe mohou posoudit naše služby očima zákazníků.
Pane Procházko, prosím Vás, pokud by některá z Vašich dalších návštěv naší restaurace neproběhla tak, jak jste si představoval, prosím dejte mi to neprodleně vědět, nebo zavolejte na tel.: 22007350 Drahomíře Jirákové, která má v naší společnosti na starosti připomínky zákazníků.
Věřím, že kdybychom měli příležitost spolu hovořit za rok, budou již výrazné citelné programy na zlepšení obsluhy, se kterými jsme začali. Budu se o to opravdu upřímně snažit.
Váš Martin Dlouhý


OTÁZKA 6:
Pane rediteli,
proc je firma McDonnals tak draha. 100,- Kč na osobu/prumerny obed mi pripada mnoho, budete chtit za vaseho vedeni zpristupnit vase sluzby sirsimu poctu obyvatel teto zeme.
Dekuji a preji prijemny den
Filip DANES
danesf@login.cz
0602 200 375

ODPOVĚĎ:
Milý pane Daneši,
je mi líto, že pociťujete naše ceny jako příliš vysoké.
Myslím, že cenu nelze vztahovat pouze k samotnému sendviči, ale k celé službě, kterou poskytujeme. V ceně našeho výrobku je nejen on sám, ale také příjemné prostředí a úroveň zaměstnanců, čistota a bezpečnost výrobků, koutky pro děti, čisté toalety...
Byl bych opravdu rád, kdyby naše restaurace byly vnímány jako restaurace poskytující služby co nejširší veřejnosti.
Pro Vaši informaci bych rád uvedl, že do ledna 1997 jsme v Praze nezvýšili ceny našich výrobků, naopak od letošního února jsme zavedli velmi výhodné ceny menu, které činí 79,- Kč.
Pro ilustraci uvádím, že kumulovaná inflace za dobu našeho působení v ČR byla 60 - 70 % a naše zvýšení cen na menuoardu bylo pouze 20 %.
Cena je jistě důležitá a mimo jiné určuje množství zákazníků a četnost jejich návštěv. Ceny pro nás jsou důležité, ale ne rozhodující. Prvořadá pro McDonald's je kvalita našich výrobků.
Děkuji Vám za Váš názor.
S přátelským pozdravem
Martin Dlouhý


OTÁZKA 7: Pri svem pobytu v USA a navsteve nekolika nemocnic jsem se dozvedela, ze McDonald se vyznamne podili na sponzorovani americkych nemocnic - napr. stavi ubytovaci kapacity pro rodice detskych pacientu. Proc takovou aktivitu nevyviji i v nasi republice, resp. co je nutno udelat pro to, aby se tak stalo?
Preji hodne uspechu.
MUDr. Lidmila Vondrakova, e-mail: vondrako@fnkv.cz

ODPOVĚĎ: 7.
Vážená paní doktorko,
jsem moc rád, že jste mi položila právě tuto otázku. Společnost McDonald's již od počátku svého působení na zdejším trhu aktivně podpořila řadu veřejně prospěšných projektů. Měli jsme za to, že lépe je více dělat než získávat publicitu a tak bohužel není o naší charitativní činnosti mnoho známo.
Novinářská obec, bohužel, zastává více méně názor, že dobrá zpráva - žádná zpráva a tak se o těchto našich aktivitách příliš novináři nezmiňují.
Téměř každá naše restaurace má nějakého partnera, kterému se snaží dlouhodobě pomáhat. Při otevření restaurace začínáme určitou finanční částkou a pak pokračujeme poskytováním našich služeb a dalšími prostředky a činnostmi, které jsou v silách příslušné restaurace.
Takto jsme navázali spolupráci s Dětskou onkologickou klinikou prof. Kouteckého a s Hematologickou klinikou z Motola, dlouhodobě spolupracujeme s Ústavem sociální péče pro mládež v Psárech, s Dětským domovem v Olomouci Lazcích, který postihly loňské povodně, s Dětským domovem v Plzni Škvrňanech, s Vesničkou SOS v Karlových Varech a s dalšími a dalšími zařízeními, která slouží zejména postiženým dětem. Nezapomínáme ovšem ani na seniory a tak jsme podpořili pečovatelskou službu pro staré občany v Rudné.
V současné době zakládáme Nadaci Ronadla McDonalda, která všechny tyto činnosti bude zastřešovat. Jejím hlavním posláním bude pomoc Onkologické a Hematologické klinice v Praze - Motole.
Vážená paní doktorko, upřímně Vám děkuji za Váš zájem a přeji vše dobré
S úctou
Martin Dlouhý


OTÁZKA 8:
Během své práce v McDonalds a při působení konzultanta pro zahraniční firmy jste jistě měl možnost poznat intenzitu práce v zahraničí a českých běžných podnicích. Říká, že rozdíl produktivity práce je velmi výrazný.
1. Je tomu skutečně tak ? A jak byste porovnal rozdíly v produktivitě dle Vašich zkušeností.
2. Jakou cestu vidíte ke snižování tohoto rozdílu.
3. Vaše práce je časově náročná. Jak často trávíte víkendy s rodinou ?
krejcik@diamo.cz

ODPOVĚĎ:
Vážený pane Krejčíku,
děkuji Vám mnohokrát za Váš zájem.
Na Váš dotaz o produktivitě práce bych snad laicky mohl říci, že tomu tak je. Ale: u McDonald's tento rozdíl opravdu neexistuje.
Snižování rozdílu je možné, dle mého názoru, investicemi do lidí a jejich motivací.
Má práce je časově náročná, ale já se snažím žít normálním životem a tak se mi daří trávit s mou rodinou převážně většinu víkendů.
Srdečně zdravím
Martin Dlouhý


OTÁZKA 9:  Máte taky nejakou spatnou stránku?
P.Nováková

ODPOVĚĎ:
Milá paní Nováková,
špatných stránek mám spoustu, ale nezveřejňuji je.
Díky za vzkaz.
S přátelským pozdravem
Martin Dlouhý


OTÁZKA 10:
Vazeny pane rediteli,
pisi Vam z Londyna, kde ma firma Mc Donald's velmi hojne zastoupeni. Chtela jsem se zeptat, jak je mozne, ze zatimco tady v Londyne je Mc Donald nejlevnejsi zpusob stravovani, u nas v Ceske Republice je to zalezitost docela draha a navic se clovek nema sanci z bezne porce najist. Nedavno jsem take cetla v MF Dnes, kde testovali Mc Donald's a KFC u nas, ze clovek byva ve velke vetsine pripadu osizen ve velikosti porce a s hygienou to take neni nejlepsi. Byla jsem tim docela zklamana a hlavne prekvapena, protoze studuji marketing a obchod a vim, jake striktni pravidla by se mela dodrzovat pri provozovani franchisingu. Tady v Londyne zadne podobne zkusenosti nemam, jsem zde naprosto spokojena.
Predem dekuji za odpoved
Veronika Zimova

ODPOVĚĎ:
Vážená paní Zimová,
mrzí mě, že máte pocit, že McDonald's v České republice má vysoké ceny. Pro nás je směrodatná kvalita výrobků a poskytovaných služeb a tak nemůžeme slevovat a na úkor kvality jít s cenami dolů.
Byl bych samozřejmě rád, kdyby restaurace McDonald's sloužily co nejširší veřejnosti.
Pro Vaši informaci bych rád uvedl, že za dobu našeho působení byla zaznamenána kumulovaná inflace mezi 60 - 70 %. My jsme se k cenám chovali jako by tato inflace byla pouhých 20 %.
Pro Vaši informaci uvádím, že jsme v Praze od roku 1997 ceny nezvyšovali a dokonce jsme od února 1998 zavedli speciální ceny pro menu a to 79,- Kč, což si myslím, je cena více než příznivá.
Velikost porce a pocit sytosti po její konzumaci je věc individuální a je jistě závislá od toho, co si právě zakoupíte. Myslím si, že např. Big Mac menu či jiné menu zasytí dokonale, ale je to věc osobního stravovacího návyku.
Článek v Mladé Frontě Dnes považuji za velmi neobjektivní a způsob "testování" za neprofesionální.
Dovoluji si Vám zaslat naše stanovisko k tomuto materiálu. Jen ještě chci doplnit, že nám v článku citovaná hygienička zaslala své prohlášení o tom, že nikdy s redaktorem MF Dnes osobně nehovořila a její jméno jím tudíž bylo zneužito. Tento samotný fakt jistě nesvědčí o serióznosti přístupu redakce.
Příloha MF Dnes Test Mladé Fronty Dnes je všeobecně považována za velmi neobjektivní a účelovou. Celá řada firem, včetně institucí jako je České sdružení pro značkové výrobky se vůči práci a neobjektivnosti redakce této přílohy ohrazovala. Svaz vydavatelů již učinil také určité kroky a jednání o této věci pokračuje.
Děkuji mnohokrát za Váš zájem a věřím, že s našimi službami budete v budoucnu spokojena stejně tak jako jste spokojena se službami restaurací McDonald's v Anglii.
S úctou Váš
Martin Dlouhý


OTÁZKA 11:
Mám opodstatněný dojem že pracovní morálka zaměstnanců těchto rychlých občerstvení příslovečných své mcdonaldovské pečlivosti nenápadně klesá a přizpůsobuje se oblíbeným českým poměrům.
Tomáš Labanec, Praha

ODPOVĚĎ:
Milý pane Labanče,
děkuji Vám za to, že jste mi napsal.
Mrzí mě, že máte pocit, že pracovní morálka našich zaměstnanců "... pomalu klesá". Věřte, že se snažíme o to, aby tomu bylo právě naopak. Základem je ovšem, abychom znali stav věcí. Provádíme proto pravidelně kontroly na všech úrovních. Dokonce jsme zavedli nový kontrolní systém, tzv. "mystery dinner". Najali jsme si nezávislou agenturu, která vysílá na návštěvy do našich restaurací lidi, kteří nejsou našimi zaměstnanci a posuzují tak naše služby očima zákazníků. Výsledky těchto mnoha návštěv dopadly pro naše restaurace velmi dobře a tak doufám, že pokud Vy osobně máte nějaké negativní poznatky, není to tedy jev všeobecný.
Chtěl bych Vás ovšem, vážený pane Lobanče, poprosit o to, abyste byl tak laskav a pokud budete mít nějaký negativní zážitek z naší restaurace, tak mi jej sdělil.
Snažíme se do našich lidí investovat, motivovat je a neustále školit a proto doufáme, že jejich pracovní nasazení a jejich výkony tomu budou odpovídat.
S pozdravem
Martin Dlouhý


OTÁZKA 12: Vazeny pane,
chtel bych se zeptat, zda McDonald's CR se chysta v blizke budoucnosti vyuzivat Internet napr. pro prodej svych produktu ci pro prijimani novych zamestnancu apod.
Dekuji za odpoved
Milan Jasny

ODPOVĚĎ:
Vážený pane Jasný,
v současné době pracujeme na tom, abychom prostřednictvím Internetu mohli na profesionální úrovni informovat naše zákazníky a veřejnost vůbec o aktivitách naší společnosti. Poskytneme nejen základní informace o McDonald's, ale budeme aktuálně informovat o našich nových výrobcích, marketinkových aktivitách, sponzorských a charitativních projektech. V neposlední řadě bychom chtěli touto formou nabízet uplatnění v naší firmě a to nejen lidem, kteří chtějí být u nás zaměstnáni, ale také těm, kteří s námi chtějí spojit svou budoucnost jako naši partneři - franšízanti. Jsou to nezávislí podnikatelé, kteří získají od McDonald's licenci a na jejím základě pak podnikají. Internet je velmi zajímavé médium, které nemůžeme a ani nechceme opomenout.
S přátelským pozdravem
Martin Dlouhý


OTÁZKA 13:
1) Sotva mi zachutnala kureci kridelka, uz zase "odletela" - proc? Myslim, ze tato akce byla docela uspesna a moc me mrzi, ze uz nemam sanci je sehnat.
2) Stava se, ze nabizite jidla ci menu, ktera nejsou vubec inzerovana na nabidkovych tabulich nad pokladnami - klasicky pripad byla ta kridelka. Zakaznik se pak musi doptavat, z ceho si vlastne muze vybrat.

Good luck!
J.Strnad
P.S. Odpoved prosim bez diakritiky, diky

ODPOVĚĎ:
Milý pane Strnade,
jsem opravdu rád, že Vám naše křidélka chutnala. Uvedli jsme je na trh pouze jako zpestření naší stálé nabídky. Naší snahou bylo krátkodobě ozvláštnit jídelníček a nabídnout něco neobvyklého. Podobné kroky podniká McDonald's velmi často a zákazníci je vnímají jako příjemnou zvláštnost. Tak jsme v minulosti nabídli například McBůček, který měl obrovský úspěch a dokonce jsme za něj třikrát obdrželi ocenění Czech made, které je nejvyšším oceněním kvality v České republice.
Všechny výrobky, které nabízíme, jsou vždy uvedeny na menuboardu, ale ne všechny tam mají svůj obrázek, protože by se tam prostě z kapacitních důvodů všechny nevešly. Tak jste možná nabyl dojmu, že informace o křidýlkách tam chybí.
Děkuji Vám za milé přání a těším se, že budete našim zákazníkem i nadále.
Srdečně zdravím
Martin Dlouhý


OTÁZKA 14:
Proc nemuze McDonald pouzivat porcelanove nadobi? Jsme v Evrope, kde jsou prece jen jine tradice nez v Americe a taky je v nasem malem statecku vsude k dispozici voda. V dobe mycek nadobi neni snad treba delat zbytecny odpad.

Simona Klimova klimova.zte@azd.cz

ODPOVĚĎ:
Vážená paní Klímová,
souhlasím s Vámi, že v Americe jsou jiné tradice než v Evropě. Rychlé občerstvení má ovšem tradici i u nás. Papírové tácky na chlebíčky, párky, uzeniny a jiné výrobky a pohárky na nápoje se přeci u nás používají běžně.
Obaly na jedno použití k McDonald's patří, protože se jedná o restaurace s rychlou obrátkou, které obslouží tisíce zákazníků. Jedním ze základních pilířů McDonald's je vysoká kvalita a zdravotní nezávadnost výrobků. Právě toto balení požadavku maximální bezpečnosti a hygieny výrobků nejlépe vyhovuje.
Voda se, paní Klímová, stává jednou z nejdražších a nejvzácnějších surovin a je třeba s ní podle toho zacházet. Existuje řada studií, jejichž výsledky potvrdily, že používání saponátů a zvýšená spotřeba energie při mytí nádobí daleko více zatěžuje životní prostředí než recyklovatelné obaly, které používáme my.
Jen pro Vaši informaci bych chtěl uvést, že v loňském roce jsme obsloužili téměř 26 milionů zákazníků. Věřte mi, paní Klímová, že právě naše firma má zodpovědný přístup k životnímu prostředí a jako jedna z mála se o odpad stará. Mnohé firmy považují odpad ze svých výrobků za záležitost zákazníků, kteří si je koupili a dále se o něj nestarají.
My jsme jako jediní v republice zahájili v našich restauracích separaci odpadu. Od příštího roku bude odpad separován naprosto ve všech našich restauracích (cca 50) a bude využíván k likvidaci tím nejekologičtějším způsobem, který je možný na našem trhu.
Děkuji Vám, vážená paní Klímová, za Vámi projevený zájem o naši firmu a její podnikání.
S úctou
Martin Dlouhý


OTÁZKA 15:
Vazeny pane rediteli, i kdyz vim, jak asi musite odpovedet, ptam se:
1/ nezda se vam sladka donaldi houska hnusna?
2/ zda se vam vhodne prsknout neorganickou donaldi restauraci na jeden z nejkrasnejsich vyhledu na zbytky prirody okolo Prahy /Sarka/?
3/ nemate stejne jako ja pocit, ze vsechny velke narody jsou si chovanim velmi podobne /Rusove v Praze 1968, Americane v Praze 1998/ ?

Ahoj Petr

ODPOVĚĎ:
Milý Petře,
jistě nebudete překvapen, když na Vaši první otázku, zda se mi naše žemle nezdá hnusná, odpovím kategoricky záporně. Mimo chuťový aspekt má obsah cukru v žemli zcela prozaický důvod. Před obkládáním (zdobením sendviče) se žemle zapéká v toustru. Povrch rozkrojené žemle v toustru jemně zkaramelizuje a tím se touto plochou nemohou ingredience do žemle vsáknout a ta si tedy ponechává jak svou kvalitu, tak svůj tvar.
Je možné, že chuťově se naše žemle poněkud liší od české housky, ale myslím si, že chuť našich sendvičů je velmi dobrá. Samozřejmě každý z nás má představu o chuti trochu jinou.
Druhá Vaše otázka se týkala naší restaurace, kterou jsme letos otevřeli v Evropské ulici v Praze 6 u vchodu do Šárky.
Mám opačný názor než Vy (stejně jako celá řada našich zákazníků a široké veřejnosti vůbec) a to ten, že jsme zkulturnili místo, které bylo léta vrakovištěm, a velmi zanedbaným místem. Myslím si, že naše firma zde odvedla velmi dobrou práci a přístup do Šárky je nyní důstojný.
Třetí otázce o chování velkých národů příliš nerozumím, ale myslím si, že každý národ má trochu jinou mentalitu a přístupy.
Ahoj
Martin


OTÁZKA 16:
Nepodařilo se mi ochutnat MC Bůček a již zmizel z prodeje. Dokonce má snaha při cestách z Ostravy na Prahu se míjela účinkem též. MC bůček na obrázku měli, v reálu ne. V SSSR tomu říkali "sachar po vidu". Byl tak nechutný že o něj nebyl zájem?
JOB-centrum jobcentrum@ostrava.cesnet.cz

ODPOVĚĎ:
Milý příteli z JOB centra,
díky za Váš vzkaz. Je mi líto, že za celé tři roky, po které jsme v nabídce měli McBůček, jste jej nemohl ochutnat. Tento výrobek byl určen jako sezonní výrobek a to jako zvláštní nabídka, která zpestřila náš stálý sortiment.
Pokud se Vám stalo, že jsme na menuboardu obrázek McBůčku měli, ale Vy jste jej nedostal, pak to bylo výjimečné nedopatření, za které se Vám tímto omlouvám.
McBůček měl u zákazníků obrovský úspěch, zájem o něj byl, ale my jsme chtěli nabídnout jako toto zpestření stálé nabídky další výrobky. Poslední dobou to byla kuřecí křidýlka a nyní "Letní de Luxe" sendvič s čerstvou zeleninou.
Milý pane, co je to "sachar po vidu"? Něco, jako cukr jen na pohled?
Zdraví
Martin Dlouhý


OTÁZKA 17:
Dáte si někdy rád Big Mac, nebo raději jíte česká jídla, jako je třeba bramboračka a svíčková s knedlíkem?
Marie Handlířová Marie.Handlirova@upce.cz

ODPOVĚĎ:
Vážená paní Handlířová,
Big Mac si dám rád, ale z naší nabídky si nejčastěji kupuji Double Cheeseburger. Co jsou "česká jídla" - vepřové se zelím, omáčky s kupou knedlíků? Vepřové si dám docela s chutí, ale všechny ty rajské, koprové, křenové a UHO (čili univerzální hnědá omáčka známá ze školních jídelen a menz) omáčky opravdu nemusím. Svíčkovou mám ovšem docela rád, ale dávám přednost špagetám a biftekům.
Díky za Váš zájem a milý dotaz.
S úctou Váš
Martin Dlouhý


OTÁZKA 18:
Pane řediteli Dlouhý,
myslím si, že už jenom fakt, že společnost Mc´Donalds vstoupila i na český trh je pozitivní. Přinesla s sebou zajisté jinou kulturu stravování a stolování, ale především rozhýbala dříve tak nemastný-neslaný trh občerstvením, kdy jedinou možností rychlého zakousnutí si něčeho byl tlustý párek opečený na přepáleném oleji s trochou české hořčice a krajíčkem chleba tak tenkým, že to vypadalo, jako by byl krájen laserem. Teprve (ale snad nejenom) s příchodem "hamburgerů" se zcela jistě rozhoupal i český občerstvovací trh a my jsme mohli a můžeme dosud zakusit napodobeniny méně či více zdařilé, jakož i další již ryze české zboží. Trh se rozhoupal, výběr nás v mnohém již může uspokojit. K ceně ani recepturám se vyjadřovat nechci, je to zpravidla individuální záležitost.
A nyní ještě v pár slovech k vaší společnosti - navštívil jsem řadu "meků" i v USA - pravdou je, že se v drobnostech liší jídelníček, i styl obsluhy. Rovněž tak je příjemné, když si můžete vzít přílohy - myslím kečupy, majonézy či cukry a koření samostatně z již připravených kontejnerků. U nás se vše distribuuje pouze za peníze stylem zaplatíš-dostaneš. Líbí se mi rovněž kultura sociálních zařízení. Je to skvělé, když člověk použije toaletu čistou a voňavou. A to, že je řada tzv. ochránců životního prostředí proti - nic si z toho nedělejte - je to beztak boj s větrnými mlýny. Jak vidíte mluvím a žádnou otázku jsem dosud nepoložil - tudíž -
Počítáte se zavedením malých Mc provozoven i na menších - okresních městech? Zákazníci by to zcela jistě uvítali.
Děkuji a přeji hodně úspěchů v podnikání. V. Nagy

ODPOVĚĎ:
Vážený pane Nagy,
jen více takových dopisů, jako byl ten Váš. Jsem opravdu rád, že jste mi napsal Vaše poznatky. Lidé většinou sdělují jen negativní zážitky a na pochvalu si čas neudělají.
K Vašemu dotazu, který se týkal možnosti volně přístupných samoobslužných dávkovačů kečupu, majonézy a dalších ingrediencí, musím bohužel sdělit, že o jejich zavedení zatím neuvažujeme. S naším působením v menších městech jsme již začali. Otevřeli jsme restaurace v Táboře, Jihlavě, v Mostě, v Karlových Varech a pod., nyní plánujeme otevření restaurace v Mladé Boleslavi.
Ještě jednou děkuji za milý dopis a přeji Vám vše dobré.
Martin Dlouhý


Poznámka: Text otázek  není redačně upravován a krácen.

Autor:


Hlavní zprávy

Nejčtenější

Dvanáctiletý chlapec se nebál říct pravdu. Zachránil tím kamarádovi život

Dvanáctiletý Jaroslav Šísl (vpravo) zachránil život o rok mladšího kamaráda...

Dvanáctiletý Jaroslav Šísl pomohl zachránit život svého o rok mladšího kamaráda Jiřího Kadlece, který si při pádu těžce...

USA nad Koreu poslaly raptory. Evakuujte Američany, zní z Washingtonu

Jižní Korea a USA zahájily masivní společné letecké cvičení.  Na snímku stroj...

Jižní Korea a USA zahájily masivní společné letecké cvičení. Manévry odsoudila jako provokaci Severní Korea, která...



Severokorejské lodě duchů připlouvají k Japonsku, jsou symbolem bídy KLDR

Jeden ze člunů, které v uplynulých týdnech připluly k pobřeží Japonska.

Kritický nedostatek potravin a zahraniční měny přispívá k tomu, že je na pobřeží Japonska vyplavováno stále více silně...

Na Manhattanu explodovala trubková nálož, útočil Bangladéšan

Newyorská policie zasahuje na Manhattanu, kde je hlášena exploze (11. prosince...

Newyorská policie zasahuje na Manhattanu, kde vybuchla nálož. Lékaři ošetřili čtyři zraněné. Výbuch zranil i muže,...

VIDEO: Skladníci obklíčili ujíždějící zloděje vysokozdvižnými vozíky

Skladníci v akci. Zloděje obklíčili vozíky

Zaměstnanci ostravské prodejny stavebnin společnými silami zadrželi trojici zlodějů, která se pokusila vykrást...



Další z rubriky

Začátek týdne bude větrný, přes Beskydy a Jeseníky se může přehnat orkán

Ilustrační foto

Teploty až 13 stupňů Celsia a velmi silný vítr. Takový bude podle meteorologů začátek tohoto týdne. Výstraha na silný...

Zeman přijal ministerské kandidáty. S Plagou řešil inkluzi, s Milkem kanál

Kandidát na ministra školství Robert Plaga (ANO) po schůzce s prezidentem...

Prezident Miloš Zeman na zámku v Lánech přijal další tři kandidáty na ministry. Přijel za ním adept na ministra...

Zákulisí sněmu SPD: zákaz natáčení a vyptávání. A na záchod s ochrankou

Celostátní konference hnutí SPD (9.12.2017).

Žádná záznamová zařízení, zákaz natáčení a dozor přísné ochranky. Tak z pohledu novináře vypadala celostátní konference...



Najdete na iDNES.cz