„Veřejná zakázka se pro zmatečnost v zadávací dokumentaci ruší. Ministerstvo práce a sociálních věcí bude nadále podporovat téma sociální práce pomocí standardních nástrojů tiskového oddělení, tiskovými zprávami a pozvánkou na konferenci,“ uvedl v pondělí mluvčí ministerstva Petr Habáň.
Na úřadu se v pondělí konala porada, na které se řešilo, co s vypsaným výběrovým řízením. Na tendr ve čtvrtek upozornil iDNES.cz (více čtěte zde).
Soutěž sklidila kritiku, protože ministerstvo hledalo firmu, jež by pro něj ovlivnila vysílání České televize a Českého rozhlasu. Úřad požadoval například živý vstup ministryně Michaely Marksové v relaci Události, mediální partnerství v Českém rozhlase včetně opakovaného odvysílání spotů a předtočených rozhovorů s ministerstvem vybranými odborníky. Tématem měla být sociální práce a seminář, jenž se na toto téma bude konat.
Předpokládaná hodnota zakázky byla 466 tisíc korun. „Finance určené na původně soutěženou kampaň budou využity na přípravu vzdělávací akce v rámci projektu Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce,“ dodal Habáň.
Soutěž vyvolala kritiku. Například zakladatel jedné z největších PR agentur u nás a předseda etické komise Asociace public relations agentur Vladimír Bystrov ji označil za absurdní. „Z povahy věci vyplývá, že zajistit konkrétní prostor, v konkrétním pořadu a médiu, v konkrétním dni, čase a rozsahu nemůžeme, protože respektujeme nezávislost médií,“ řekl iDNES.cz Bystrov.
Ministerstvo vzápětí uznalo, že „formulace v zadávací dokumentaci není ideální“. V pondělí pak oznámilo, že výběrové řízení zastavuje. „Na odpoledním jednání s kolegyněmi a kolegy, kteří na projektu a jeho propagaci spolupracují, jsme se také dohodli na přesnějším kontrolním systému, který by měl do budoucna podobným pochybením zamezit,“ dodal Habáň.