Až do dnešního dne měli editoři v novinách, televizích a rádiích na výběr jen veřejnoprávní agenturu ČTK, na ekonomiku orientovanou ČIA nebo novinky z per redaktorů regionálních Deníků, které přebírá agentura Rebel.
Na trh s textovými i obrazovými informacemi dnes vstoupila agentura Mediafax, v níž má menší podíl vlastník Novy CME a větší její vrcholový manažer Adrian Sarbu.
Přímá obchodní vazba mezi Mediafaxem a CME prý není. "Doufáme, že to bude klient jako jakákoliv jiná mediální nebo soukromá společnost," řekla iDNES.cz Pavlína Malá z vedení agentury. Do konce června si případní zájemci můžou její služby otestovat zdarma.
"Chceme být silná, profitabilní redakce, která s ČTK snese srovnání do několika měsíců. S Rebelem se vůbec nechceme srovnávat," řekl iDNES.cz šéfredaktor Mediafaxu Martin Švehlák. Zkušenosti sbíral na Nově, v Blesku, Reflexu a v bulvárním deníku Šíp, který dva roky vedl.
Tým 120 redaktorů, editorů, fotografů a grafiků Mediafaxu ve 24 regionálních redakcích bude zpracovávat zpravodajství z politiky, regionů, ekonomiky, sportu a společnosti z celého světa. "Na významné události budeme vysílat zvláštní zpravodaje," doplnil Švehlák.
Do budoucna by české zastoupení klientům rádo dodávalo stejný servis jako rumunská centrála, tedy i video a audio soubory.
Právě o zkušenosti a kontakty rumunských kolegů, kteří fungují už od roku 1991, se Švehlák a jeho podřízení chtějí v začátcích opřít. V Česku je několik lidí z centrály na stáži, aby nové kolegy naučili řemeslu.