Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Maďarští železničáři ukončili stávku

  13:50aktualizováno  13:50
- Stávka maďarských železničářů po šedesáti hodinách skončila, aniž by se podařilo dosáhnout dohody o zvýšení mezd.
Železničáři chtěli zvýšit mzdy o čtrnáct procent, přičemž byli ochotni ze svých nároků jedno až dvě procenta slevit. Vedení státních drah ovšem bylo ochotno zvýšit mzdy nejvíce o 8,5 procenta, protože více peněz nemá. Škody, které stávka způsobila, zatím nebyly vyčísleny.

Představitelé tří nejvlivnějších odborových svazů maďarských železničářů oznámili, že v následujících dnech po rozboru současné situace oznámí svůj další postup. Nevyloučili přitom ani nové ochromení železniční dopravy.

Vedení Maďarských státních železnic předpokládá, že situace na železnice se vrátí k normálu ještě během středy. Odpoledne ovšem ještě nepojede 30 osobních vlaků a dalších 50 souprav zajišťujících vnitrostátní přepravu bude mít půlhodinové až hodinové zpoždění.

PŘEDCHOZÍ VÝVOJ:
Maďarští železničáři vyhlásili generální stávku

Cestovat vlakem do Maďarska je až do středy zbytečné, tamní železničáři zahájili v noci na pondělí generální stávku za zvýšení mezd. Vlaky vypravované z České republiky do Maďarska proto budou až do středečního poledne končit na slovensko-maďarské hranici. Stávka zatím probíhá bez incidentů.

Protestní akce 56 tisíc pracovníků maďarských drah se beze zbytku týká mezinárodní železniční dopravy, například rychlíky Intercity do Maďarska odboráři nepustí. Na vnitrostátních linkách železničáři zajistí pouze několik jeden spoj tam a zpátky - jeden ráno, jeden večer.

Cestujícím je doporučováno, aby použili jiných druhů dopravy. Rakouské železnice nabídly cestujícím mířícím do Maďarska využít autobusy. Byly posíleny autobusové spoje na trase Vídeň-Budapešť a mimořádně zřízena bezplatná kyvadlová doprava mezi vídeňským železničním nádražím Westbahnhof a autobusovým nádražím Busbahnhof Wien Mitte. Současně se ovšem vytvořily dlouhé fronty na rakousko-maďarském dálničním přechodu Nickelsdorf, kde se podle agentury APA čeká na odbavení až čtyři hodiny.

Stávka je zatím druhou největší protestní akci na maďarských železnicích v posledních letech. Delší byla jen stávka po zavedení takzvaných ekonomických balíčků v dubnu 1995, kdy protest na drahách trval čtyři dny.

Odborníci si zatím netroufají odhadnout, jaký bude ekonomický dopad stávky. V loňském roce zorganizovali maďarští železničáři 20. prosince devítihodinovou výstražnou stávku, která podle některých odhadů přišla maďarské hospodářství na půl milionu dolarů.

Protestní akce 56 tisíc pracovníků maďarských drah se beze zbytku týká i mezinárodní železniční dopravy, například rychlíky Intercity do Maďarska odboráři nepustí. Na vnitrostátních linkách železničáři zajistí pouze jeden spoj tam a zpátky - jeden ráno, jeden večer.

Protestní akce 56 tisíc pracovníků maďarských drah se beze zbytku týká i mezinárodní železniční dopravy, cestujícím je doporučováno, aby použili jiných druhů dopravy.

Autor:


Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

V Mexiku objevili v poli s cukrovou třtinou tajné hroby. Bylo v nich 33 těl

V Mexiku našli v poli s cukrovou třtinou v tajných hrobech nejméně 33 těl (18....

V mexickém státě Nayarit byly v poli s cukrovou třtinou nalezeny čtyři tajné hroby s nejméně 33 těly. Podle úředníků...

Kyjev schválil zákon o reintegraci Donbasu, za okupanta označil Rusko

Ukrajinská armáda u Avdijivky - severního předměstí Doněcku, kde v současnosti...

Ukrajinský parlament po dlouhých diskusích schválil takzvaný zákon o reintegraci Donbasu, který stanoví podmínky pro...

NATO změní velitelskou strukturu, kvůli Rusku i teroristům

Předseda Vojenského výboru NATO Petr Pavel (uprostřed), vrchní velitel...

Vojenský výbor NATO složený z náčelníků šábů jednotlivých členských zemí podpořil změny na úpravy velitelské struktury...

Najdete na iDNES.cz