náhledy
Rozporuplné reakce vzbudilo nové logo Prahy 3, které ve středu představila tamní radnice. Tvoří ho tři čárky vedle sebe, městskou část stálo 350 tisíc korun. Kromě vzhledu tak lidé kritizují i jeho cenu. Nejde však o jediný případ, kdy si nový vizuální styl od lidí vysloužil spíše posměšky, než obdiv.
Autor: MČ Praha 3
Své nové logo představil Jihomoravský kraj v roce 2018. V doprovodném videu připodobnil růžové písmeno "m" k vinným sklípkům i k ňadrům Věstonické venuše. „Jihomoravský kraj vyhlašuje ‚Zábavnou hru': pošlete nám obrázek, do kterého pasuje písmenko ‚m‘. Tři nejlepší vyhrávají pexeso se Stanislavem Juránkem,“ reagovali lidé na sociálních sítích.
Autor: Jihomoravský kraj
Logo Valašského Meziříčí, které město představilo v roce 2016, tvoří různě natočená písmena tvořící dohromady slovo Valmez. U odborníků si vysloužilo pochvalu, jelikož zjednodušilo složitý název města. Ze strany veřejnosti ale přišel jiný názor. Lidé ho přirovnali třeba k testu captcha, generovanému kódu, který se na internetu využívá k odlišení počítačů od lidí.
Autor: Město Valašské Meziříčí
Částečně kvůli své podobnosti s logem kávovarů Nespresso si vysloužilo kritiku logo Náchoda. "A přijede i Clooney?" ptali se lidé na sociálních sítích poté, co ho město představilo. Poukazovali přitom na známý reklamní sport. Autor i odborníci oponovali, že podoba je náhodná. Nešlo však o jediný problém. Radnice přiznala, že logo vzniklo úpravou grafiky z fotobanky, kterou lze koupit za asi 200 korun. Město však přišlo na 150 tisíc.
Autor: Město Náchod
Šipka mířící doleva, uvnitř nápis Plzeň a vedle hodící se přívlastek. Město logo používá od roku 2016, podle jeho designéra odkazuje k orientaci města na západ a k tomu, že Plzeň jde vždy vlastní cestou. "V jednoduchosti je síla," komentoval ho tehdejší primátor města Martin Zrzavecký.
Autor: Město Plzeň
Minimalismem se vyznačuje i ostravské logo. Tím se město chlubí od roku 2008. Tvoří ho nápis města doplněný o tři vykřičníky. Podle studia, které ho vytvořilo, vyjadřuje energii, sebevědomí i furianství města, tři vykřičníky navíc můžou fungovat jako symbol i samostatně. Podle části veřejnosti působí agresivně, odborníci ho však pochválili – působí prý razantně a i nadčasově.
Autor: Město Ostrava
Obyvatele Liberce zase rozdělil červený nápis s názem města a malou stříškou. Ta představuje dominantu kraje, horu a vysílač Ještěd. Podle mnohých však působí spíš jako překlep na klávesnici, jiným se však hned zalíbil. "V Ostravě se také lidé bouřili," hájil se tehdy primátor.
Autor: Město Liberec
Zatímco většinou vzbudila podoba loga kritiku veřejnosti, jednou si stěžoval samotný autor. Logo hlavního města Prahy vytvořil výtvarník Aleš Najbrt, tvoří ho název metropole ve čtyřech různých jazycích. V roce 2014 spustil magistrát města novou aplikaci, do ní umístil obdobu původního loga – tentokrát pouze jako slovo Praha doplněné vykřičníkem. Podle výtvarníka tehdy město znehodnotilo jeho práci, celou věc byl dokonce připraven dát k soudu.
Autor: Město Praha